Krafttak hos Kloppen

Over 32 500 nordmenn blir rammet av kreft hvert år, og det lever mer enn 250 000 nordmenn som har eller har hatt kreft. - Dette er noe som angår oss alle, og lørdag 4. mars inviterer jeg hele Norge hjem til meg til en direktesending som vi har kalt Krafttak hos Kloppen, sier programleder Solveig Kloppen.
Solveig Kloppen inviterer til krafttak mot kreft. FOTO: ESPEN SOLLI/TV2

Kreftforeningens årlige bøsseaksjon, Krafttak mot kreft, går over hele landet de første ukene i mars. På lørdag tar Solveig et krafttak for Kreftforeningen.

- Denne kvelden skal vi engasjere så mange faste givere som mulig til Kreftforeningen, og det koster bare 100 kroner i måneden å bidra til Kreftforeningens viktige arbeid.

- I stua mi blir det kjente fjes, vi får artister i hagen og bøssebærende russ. På kjøkkenet blir det kokker du har sett før, og sammen skal vi alle ta et krafttak mot kreft, forteller Solveig.

Blant gjestene som kommer, er Sigvart Dagsland, Carsten Skjelbreid, Frida Ånnevik, Peder Børresen (Moods of Norway) og Isac Elliot – de stiller alle opp for kreftsaken.

Målet med årets aksjon er som i fjor å gi kreftpasienter med uhelbredelig kreft flest mulig leveår og best mulig livskvalitet. Det skal vi oppnå gjennom forskning og tilbud for pasienter og pårørende. Svært mange lever i dag med en kreftsykdom de ikke kan bli friske av, en uhelbredelig kreft.

Takket være forskning kan vi for første gang si at flere enn 70 prosent overlever. Likevel dør det nesten 11 000 hvert år.

- Ved å bli fast giver kan du gjøre en forskjell. Det setter oss i stand til å gi til forskning og tilbud som gir kreftsyke og pårørende en bedre hverdag. Det er mer enn en gave. Det er en investering for en enda bedre kreftomsorg i fremtiden. Sammen skaper vi håp, sier Kreftforeningens generalsekretær, Anne Lise Ryel.

Pressekontakt Krafttak hos Kloppen:
Ågot Caroline Nilssen
TV 2 Kommunikasjonsavdeling
Epost: acn@tv2.no

Presserådgiver Kreftforeningen:
Arild Domaas
Epost: presse@kreftforeningen.no

Solveig Kloppen inviterer til krafttak mot kreft. FOTO: ESPEN SOLLI/TV2
Solveig Kloppen. FOTO: ESPEN SOLLI/TV 2
Solveig Kloppen. FOTO: ESPEN SOLLI/TV 2
Isac Elliot. Pressefoto

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2