Pensjonistforbundet

Kraftig medlemsvekst for Pensjonistforbundet

Pensjonistforbundet har fått 12 700 nye medlemmer i løpet av en uke. 12 400 av medlemmene kommer fra Industri Energi, 300 har meldt seg inn etter at forbundsleder Jan Davidsen i Pensjonistforbundet gikk ut og krevde forhandlingsrett på pensjon.

Ved årsskiftet hadde Pensjonistforbundet 210 000 medlemmer. Det er forbundsstyret i Industri Energi som har vedtatt å melde inn sine pensjonistmedlemmer i Pensjonistforbundet med virkning fra 1. juli.

- Vi ønsker medlemmene fra Industri Energi velkommen. For å få gjennomslag for vårt krav om forhandlingsrett for pensjon trenger vi et sterkt Pensjonistforbund, sier generalsekretær Harald Olimb Norman.

Samtidig fortsetter pågangen fra nye medlemmer som støtter kravet om forhandlingsrett på pensjon å strømme til forbundet.

Industri Energi er et uavhengig LO-forbund med 61 000 medlemmer. De fleste medlemmene kommer fra olje- gass og landbasert industri. Industri Energi er LOs fjerde største forbund.

Om Pensjonistforbundet

Pensjonistforbundet
Hammersborggata 12

22 34 87 70http://www.pensjonistforbundet.no/

Pensjonistforbundet er landets største organisasjon for pensjonister og har over 210 000 medlemmer landet over. Pensjonistforbundet har 19 fylkesforeninger og om lag 850 lokallag og foreninger spredt over hele Norge Organisasjonen er partipolitisk nøytral og opprettet med det formål å ivareta medlemmenes sosiale, økonomiske, helsemessige og kulturelle interesser. Pensjonistforeningene arrangerer sosiale tilstelninger for sine medlemmer, engasjerer seg i lokalsamfunnet gjennom frivillig arbeid og deltar i de samfunnsmessige diskusjonene som Pensjonistforbundet er opptatt av. Pensjonistforbundet ønsker med sitt arbeid å sikre pensjonister en trygg, livskraftig og initiativrik alderdom.

Følg saker fra Pensjonistforbundet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Pensjonistforbundet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Pensjonistforbundet