KPMG i lederposisjon på Microsoft Dynamics 365

Forrester Research trekker frem KPMGs strategi og evne til å benytte Dynamics-plattformen som muliggjører for digital transformasjon som avgjørende faktorer for konsulentselskapets globale lederposisjon.

Forrester har sett nærmere på det internasjonale markedet for implementering og tjenester relatert til Microsoft Dynamics 365, og da spesifikt leverandører med tverrsektoriell erfaring og tung teknologikompetanse som adresserer de viktigste områdene knyttet til digital transformasjon. De har sammenlignet de fremste leverandørenes styrker og svakheter og kartlagt i hvilken grad de bidrar med å skape digital transformasjon, er tro mot Microsofts strategiske retning og klarer å møte behovene i dagens marked for Microsoft-tjenester. Analysen plasserer KPMG helt i ledersjiktet.

"KPMG er den eneste av de fire store konsulentselskapene som så raskt og fokusert utvider sine tjenester, først gjennom oppkjøpet av Crimsonwing i 2014 og Hands-On Systems i 2015, deretter gjennom å samle nasjonale og regionale fagmiljøer i et program som understøtter globale krav til transformasjon", skriver forfatterne av The Forrester Wave Microsoft Dynamics 365 Services, Q4 2017.

– Alliansen med Microsoft handler om at vi sammen skal utvikle og levere prosjekter som gjør at virksomheter raskere og enklere kan digitalisere sine forretningsprosesser og få en mer bærekraftig og smidig forretningsmodell, forteller Trond Egil Moe, Director og leder for KPMGs CRM og ERP rådgivningstjenester.

Vokser i det norske markedet

KPMG Norge har hatt en solid vekst i sine tjenesteleveranser knyttet til Microsoftløsninger. Lokal ekspertise kombinert med selskapets internasjonale kompetanse gjør at selskapet tilbyr svært konkurransedyktige løsninger til kunder i det norske markedet.

– KPMG og Microsoft har utviklet en sterk, global allianse som forener bransjeinnsikt og ekspertise på forretningsutvikling og endringsprosesser med systemkompetanse og funksjonelle løsninger. På den måten klarer vi å finne gode løsninger på komplekse forretningsutfordringer for våre kunder, forklarer Trond Egil Moe.

Om KPMG og Microsofts allianse

KPMGs globale Microsoft-nettverk består av mer enn 2500 fagspesialister som bistår med et bredt spekter av tjenester og løsninger, fra skytjenester og compliance, til blockchain. Blant disse finner du mer en 1350 eksperter på Microsoft Dynamics 365 som leverer skalerbare løsninger for CRM og ERP.