Kontraktsignering - Innvendige arbeider nye Deichmanske hovedbibliotek

Kultur- og idrettsbygg Oslo KF har signert kontrakt med AF Gruppen på D004 – Innvendige arbeider til nye Deichmanske hovedbibliotek. Kontrakten har en samlet verdi på ca. 172 MNOK eks mva.

Nicolai Jansen fra AF Gruppen (TV) og Knut B. Øverdal fra Kultur- og idrettsbygg signerte mandag 15. august kontrakt D004, innvendige arbeider.

Entreprisen består av innvendige lettvegger i leca, gips og stål og overflatebehandling av vegger, mediestativ i stål, installasjonsgulv og gulvarbeider, himlingsarbeider, innvendige dører, lås- og beslag, gitterporter og rullegitter, ståltrapper og innvendige rekkverk, fast inventar, hjelpearbeider, samt diverse mindre bygningsmessige arbeider. Entreprisen omfatter arbeider i hele bygget, som har et bruttoareal på ca. 20.000 m2.

Selve byggearbeidene skal utføres i perioden april 2017, og ut september 2019.  I perioden frem til oppstart byggearbeider skal det gjennomføres en samhandlingsprosess i et samarbeid mellom byggherren, AF Gruppen og de tekniske entreprenørene.

• AF Gruppen har bred erfaring fra ulike kulturbygg og innredningsarbeidene på Deichmanske er et spennende prosjekt som passer godt med vår kompetanse. Vi ser frem til å samhandle med Kultur- og idrettsbygg og øvrige involverte aktører om det som blir et signalbygg i hovedstaden, sier konsernsjef i AF Gruppen, Morten Grongstad.
  • Prosjektdirektør for kulturbyggene i Bjørvika, Per Egil Steen, er godt fornøyd med å ha AF Gruppen med på laget, og mener at deres kompetanse vil være viktig både i kommende samhandlingsprosess og gjennomføring.

Tre nye kontraktspartnere skal møblere det nye Deichmanske hovedbibliotek9.2.2018 14:31Aktuelt

Kultur- og idrettsbygg Oslo KF har i dag inngått fire kontrakter på løst inventar med tre møbelsnekkerfirmaer. Kontraktene inneholder møblering av det nye Deichmanske hovedbibliotek i Bjørvika. – Dette er et unikt bygg med en kompleks infrastruktur som stiller høye krav til spesialtilpasninger og kreative løsninger. Vi har høye forventninger til leveransene fra våre kontraktspartnere, sier direktør Eli Grimsby i Kultur- og idrettsbygg.