ReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppen

Konkurransemyndighetene godkjenner oppkjøpet i Baltikum

Fredag ble det klart at litauiske konkurransemyndigheter har godkjent oppkjøpet av kaffekjeden Caffeine Roasters. Dermed er alle formaliteter i orden og Reitan Convenience vil overta til sammen 60 kaffebarer i Estland, Latvia og Litauen. Oppkjøpet er et viktig ledd i Reitan Convenience sin strategi om å bli størst på convenience i Europa.

- Alle formaliteter nå er i orden, og vi ser frem til å starte arbeidet med å videreutvikle Caffeine Roasters solide posisjon i Baltikum. Caffeine Roasters er en av de sterkeste merkevarene for kaffebarer i Baltikum, og de er kjent for sin kvalitetskaffe og gode service, sier administrerende direktør i Reitan Convenience Johannes Sangnes.

Caffeine Roasters ble etablert i 2007 i Vilnius hvor også selskapets hovedkontor ligger. Kjeden har til sammen 60 kaffebarer i Estland, Latvia og Litauen. Dette gjør Caffeine Roasters til den største kaffekjeden med et av de sterkeste merkenavnene i Baltikum.

Reitan Convenience har med sine 531 butikker allerede en betydelig tilstedeværelse i Baltikum gjennom kjedene Narvesen, R-kiosk og Lietuvos Spauda.

- Oppkjøpet er et naturlig skritt videre for oss med vår sterke tilstedeværelse i Baltikum, og en bekreftelse på vår visjon om å bli størst på convenience i Europa, sier Sangnes.

Om Caffeine Roasters

Caffeine Roasters ble etablert 2007 i Vilnius hvor også selskapets hovedkontor ligger. Kjeden har til sammen 60 kaffebarer i Estland, Latvia og Litauen.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.