ReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppen

Konkurransemyndighetene godkjenner oppkjøpet i Baltikum

Fredag ble det klart at litauiske konkurransemyndigheter har godkjent oppkjøpet av kaffekjeden Caffeine Roasters. Dermed er alle formaliteter i orden og Reitan Convenience vil overta til sammen 60 kaffebarer i Estland, Latvia og Litauen. Oppkjøpet er et viktig ledd i Reitan Convenience sin strategi om å bli størst på convenience i Europa.

- Alle formaliteter nå er i orden, og vi ser frem til å starte arbeidet med å videreutvikle Caffeine Roasters solide posisjon i Baltikum. Caffeine Roasters er en av de sterkeste merkevarene for kaffebarer i Baltikum, og de er kjent for sin kvalitetskaffe og gode service, sier administrerende direktør i Reitan Convenience Johannes Sangnes.

Caffeine Roasters ble etablert i 2007 i Vilnius hvor også selskapets hovedkontor ligger. Kjeden har til sammen 60 kaffebarer i Estland, Latvia og Litauen. Dette gjør Caffeine Roasters til den største kaffekjeden med et av de sterkeste merkenavnene i Baltikum.

Reitan Convenience har med sine 531 butikker allerede en betydelig tilstedeværelse i Baltikum gjennom kjedene Narvesen, R-kiosk og Lietuvos Spauda.

- Oppkjøpet er et naturlig skritt videre for oss med vår sterke tilstedeværelse i Baltikum, og en bekreftelse på vår visjon om å bli størst på convenience i Europa, sier Sangnes.

Om Caffeine Roasters

Caffeine Roasters ble etablert 2007 i Vilnius hvor også selskapets hovedkontor ligger. Kjeden har til sammen 60 kaffebarer i Estland, Latvia og Litauen.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Sterk innsats gir gode resultater for REMA 1000 i 20184.4.2019 08:00:00 CESTPressemelding

- 2018 har vært året der vi klatrer på mange måter. Vi vokser mest av dagligvarekjedene, noe som er et resultat av hardt arbeid og en enorm laginnsats fra alle i REMA 1000. Det er vi veldig stolte av, sier administrerende direktør i REMA 1000 AS, Ole Robert Reitan. I 2018 var den totale butikkomsetningen på nesten 62 milliarder kroner i Norge og Danmark. Markedsandelen i Norge gikk opp til 23,7 prosent og andel i Danmark klatret til 14,4 prosent. - De gode resultatene skyldes innsatsen til et fantastisk sterkt lag av franchisetagere og franchisegiver. Sammen skaper vi store verdier for både lokalsamfunn, kjøpmenn og familier over hele Norge og Danmark, sier Reitan. Det enkle er ofte det beste – REMA 1000 sitt eget slagord og leveregel – viser seg igjen å være det beste. 2018 ble året der vi gikk tilbake til det vi alltid har vært og mest kjent for. Nemlig «Bare lave priser» og «Det enkle er ofte det beste». Det har vist seg å være både morsomt og lønnsomt i året som gikk. - Det forplik