ReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppen

Konkurransemyndighetene godkjenner oppkjøpet i Baltikum

Fredag ble det klart at litauiske konkurransemyndigheter har godkjent oppkjøpet av kaffekjeden Caffeine Roasters. Dermed er alle formaliteter i orden og Reitan Convenience vil overta til sammen 60 kaffebarer i Estland, Latvia og Litauen. Oppkjøpet er et viktig ledd i Reitan Convenience sin strategi om å bli størst på convenience i Europa.

- Alle formaliteter nå er i orden, og vi ser frem til å starte arbeidet med å videreutvikle Caffeine Roasters solide posisjon i Baltikum. Caffeine Roasters er en av de sterkeste merkevarene for kaffebarer i Baltikum, og de er kjent for sin kvalitetskaffe og gode service, sier administrerende direktør i Reitan Convenience Johannes Sangnes.

Caffeine Roasters ble etablert i 2007 i Vilnius hvor også selskapets hovedkontor ligger. Kjeden har til sammen 60 kaffebarer i Estland, Latvia og Litauen. Dette gjør Caffeine Roasters til den største kaffekjeden med et av de sterkeste merkenavnene i Baltikum.

Reitan Convenience har med sine 531 butikker allerede en betydelig tilstedeværelse i Baltikum gjennom kjedene Narvesen, R-kiosk og Lietuvos Spauda.

- Oppkjøpet er et naturlig skritt videre for oss med vår sterke tilstedeværelse i Baltikum, og en bekreftelse på vår visjon om å bli størst på convenience i Europa, sier Sangnes.

Om Caffeine Roasters

Caffeine Roasters ble etablert 2007 i Vilnius hvor også selskapets hovedkontor ligger. Kjeden har til sammen 60 kaffebarer i Estland, Latvia og Litauen.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Håkon Bleken utstillingsåpning Britannia Hotel torsdag 13 juni kl. 18.30.11.6.2019 15:34:15 CESTPressemelding

Håkon Bleken er første kunstner ut i Britannia Hotel sitt nye kunstprogram i en storslått utstilling produsert av Dora3 og kuratert av Stein Slettebak Wangen. I en alder av 90 år er Bleken fortsatt like produktiv i sine tre atelierer og høster kanskje større anerkjennelse enn noensinne for sin kunst. En stor del av bildene har frem til nå vært i kunstnerens eie selv om de tidligste ble produsert for nærmere 50 år siden. Jeg vil at dette skal bli den fineste utstillingen min, sier Bleken i boken som utgis i forbindelse med Britannia-utstillingen. Han mener Odd Reitan og hotellet fortjener en slik hilsen etter restaureringen. Samtidig vil han vise topparbeider fra hele sitt kunstnerskap i hjembyen i anledning at han fylte 90 år i januar.