Konkurranse om E6 Ulsberg – Vindåsliene annonseres i februar

Konkurransegrunnlaget nærmer seg ferdigstillelse og legges ut i Doffin/Eu-Supply mot slutten av februar.

I desember 2018 ble det kjent at prosjektet E6 Ulsberg – Vindåsliene er fremskyndet i Nye Veiers porteføljeprioritering. Planen var å legge prosjektet ut på anbud i siste halvdel av januar samt ha en tilbudskonferanse i februar.

– Arbeidet med konkurransegrunnlaget har tatt noe lengre tid enn først antatt, men vil være klart i slutten av februar, sier Lars Bjørgård, utbyggingssjef i Nye Veier Trøndelag.

Anbudskonkurransen vil bli lagt ut i anskaffelsesverktøyet Eu-supply på vanlig vis. Der vil det også fremgå tidspunkt for tilbudskonferansen. På tilbudskonferansen vil Nye Veier presentere prosjektet og gå gjennom de sentrale punktene i konkurransegrunnlaget.

– Vi gleder oss til å gå i samhandling med valgt entreprenører fra september med optimalisering og utvikling av prosjektet, sier Bjørgård.

Vegstrekningen, som er 25 km lang, går i all hovedsak i jomfruelig terreng og anleggsarbeidene vil i liten grad påvirke trafikken på eksisterende E6. Prosjektet inkluderer bygging av to tunneler: Ulsbergtunnelen og Vindåslitunnelen. Det skal også bygges flere broer og betongkonstruksjoner, i tillegg til at store mengder masse skal flyttes. Prosjektet er tenkt gjennomført i perioden 2020-23.

Lars Bjørgård, utbyggingssjef i Nye Veier Trøndelag
lars.bjorgaard@nyeveier.no

Kjøita 6

Denne infrastrukturen vil raskt styrke næringslivets konkurranseevne, gi innbyggere mer effektiv, forutsigbar og tryggere veitransport og mer vei for pengene.

Selskapets verdier er "Fornyer", "Forbedrer" og "Forsikrer".

Følg pressemeldinger fra Nye Veier

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nye Veier på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Nye Veier