Konklusjon om utbygging av nye varehus i Norge kommer i desember

IKEA Norge har en pågående evaluering av alle selskapets utbyggingsprosjekter i Norge. Konklusjonen til hvert prosjekt vil foreligge i desember.

Clare Rodgers, administrerende direktør IKEA Norge

– Vi som jobber i detaljhandel står midt i en spennende tid. Vår visjon er å skape en bedre hverdag for de mange menneskene. Men med økende urbanisering, fokus på bærekraft og digitalisering, er ikke hverdagen som den en gang var. Vi skal benytte anledningen til å stake ut en ny kurs for å forme fremtidens handel, basert på alt vi vet om hvordan folk lever livene sine hjemme og hva de ønsker. I lys av dette evaluerer vi alle våre nye utbyggingsprosjekter i Norge, sier Clare Rodgers, administrerende direktør i IKEA Norge.

IKEA Norge har tidligere formidlet at de har satt alle nye utbyggingsprosjekter på pause, i påvente av videreutvikling av konseptet og en vurdering av hvert enkelt prosjekt. Det er denne vurderingen som nå gjøres og som vil konkluderes innen utgangen av desember. Prosjektene som inngår i evalueringen er Vestby, Danebu, Ålesund og Tromsø.

Troels Normann Mathisen
Senior kommunikasjonsrådgiver
IKEA Norge

Mob.: +47 90 13 16 75

Clare Rodgers, administrerende direktør IKEA Norge

IKEA tilbyr veldesignede, funksjonelle og rimelige hjeminnredningsløsninger av høy kvalitet, produsert med omtanke for mennesker og miljø. Det finnes flere selskaper med ulike eiere som jobber under IKEA-varemerket, alle deler samme visjon: å skape en bedre hverdag for de mange menneskene. Det er til sammen 412 IKEA-varehus i 49 markeder.

Om Inter IKEA Group

Inter IKEA Systems B.V. er eier av IKEA-konseptet og franchisegiver for IKEA, som også tildeler rettigheter til ulike IKEA-selskaper til å utvikle sortimentet, leverandørkjeden og kommunikasjonen. Disse enhetene, utgjør sammen med Inter IKEA Systems B.V. og IKEA Industry Holding AB, Inter IKEA Group.