Kongepokalene deles ut i Trysil

For andre året på rad skal Norges beste snowboardere kjempe om heder, ære og kongepokaler i Trysil. I fjor vant Silje Norendal og Torgeir Bergrem, hvem tar den gjeveste pokalen i år? Norgesmesterskapet 10.-14. april samler hele Snowboard-Norge, og kampen om kongepokalene innleder også påskefeiringen i Trysil.

Landslagskjører Torgeir Bergrem på Night'n i Trysil under fjorårets norgesmesterskap. Foto: Ola Matsson

Det er ikke uten grunn at Brettforbundet vil arrangere NM i Trysil. Landslagets sportssjef, Per Iver Grimsrud, nevner terrengparken og Radisson Blu Resort Trysil som de to viktigste årsakene. Parken var en av Norges beste i fjor og er enda bedre i år. Hotellet, som flere ganger er kåret til Norges beste i sin kategori, ligger slik til at deltagerne kan spenne på seg brettet rett utenfor hotelldøra og skli bort til terrengparken.

– Trysil er en utmerket og veldig sosial arena å samle snowboardmiljøet. Her kan landslagskjørerne henge med de andre snowboarderne i lobbyen og matsalen på Radisson Blu, og er parken like bra i år som i fjor så er vi i mål. Gode forhold er tross alt det viktigste når vi skal arrangere norgesmesterskap, sier Grimsrud.

Norge har i mange år hatt et av verdens beste snowboard-landslag. I Trysil kårer Brettforbundet norgesmestre i boardercross, slopestyle og big air for juniorer og seniorer. I tillegg skal det altså deles ut kongepokal til beste dame og herre. Norendal og Bergrem er nevnt, men se også opp for Ståle Sandbech, Mons Røisland og Marcus Kleveland. Nivået er med andre ord skyhøyt.

Salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil, Turid Backe-Viken, gleder seg til NM og lover gode forhold.
– At Brettforbudet kommer igjen år etter år for å arrangere NM, jeg tror dette er femte gang, tar vi som et stort kompliment. Både til jobben vi gjør for å ha kanskje Norges beste terrengpark og hotellet som en viktig sosial møteplass, sier hun.

NM avsluttes palmehelga, som er starten på påskefeiringen i Trysil. Og det synes Backe-Viken er en perfekt start. Påsken skal være en blanding av gode dager i bakken, aktiviteter, underholdning, kos og moro.
– Påsken er for mange sesongens høydepunkt. Nå kan du se noen av verdens beste snowboardere utfolde seg i parken, kjøre litt sjøl, alene eller med familien, nyte en konsert med Vazelina Bilopphøggers på Knettsetra, bli med Valle på påskeparade i barneområdet og ikke minst sette av tid til å slappe av i solveggen. Påskeprogrammet inneholder noe for hele familien, og det er fortsatt ledige hotellrom, hytter og leiligheter, sier Backe-Viken, og legger til at skisesongen i Trysil varer helt til søndag 28. april.

Foreløpig program for NM i snowboard:

• Torsdag 11. april: slopestyle senior
  • Fredag 12. april: snowboardcross
  • Lørdag 13. april: big air
  • Søndag 14. april: slopestyle junior

NB! Har du lyst til å se Norges beste skikjørere i parken, arrangeres det NOR Freeski Cup Big Air i Trysil lørdag 16. mars.

Turid Backe-Viken, salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil
Mobil: +47 992 80 071
Mail: turid.viken@skistar.com

Silje Norendal har vunnet flere kongepokaler i Trysil. Kanskje vinner hun i år også. Foto: Ola Matsson

40 dager igjen til påske8.3.2019 07:00:00 CETPressemelding

Å feire påske på fjellet er for mange nordmenn en tradisjon de nødig vil gå glipp av. Nå er det 40 dager igjen og som vanlig kan SkiStars skianlegg by på tettpakkede påskeprogram. Stikkord er underholdning og konserter, blandet med bra skikjøring og morsomme familieaktiviteter i bakken. I Trysil spiller blant andre folkekjære Vazelina Bilopphøggers på Knettsetra, i Hemsedal er Klovner i Kamp og Broiler to av artistene som skal lage god påskestemning på afterski.

Alpinstjerner til Hemsedal22.2.2019 11:45:07 CETPressemelding

En uke igjen til åpningen av alpin-VM i Åre 2019 - informasjon om SkiStars presseservice28.1.2019 22:01:56 CETPressemelding