Kolonial.no er Norges beste nettbutikk

Kolonial.no er kåret til Årets nettbutikk i konkurranse med 1400 andre norske nettbutikker. Prisen deles ut av Bring og er den gjeveste prisen innen norsk netthandel.
Kolonial.no - Årets nettbutikk. F.v. Andreas Skaranger og Christian Mikalsen

Prisen Årets nettbutikk ble delt ut under logistikk- og netthandelsdagen LOAD.17 torsdag kveld. Juryen trakk frem Kolonials gode kundeservice, produktkvalitet og helhetlige kjøpsopplevelse. De mener også at Kolonial hele tiden tenker på hvordan de kan ligge ett steg foran.

Former fremtidens netthandel

- Vinneren er med på å forandre en hel bransje. De bidrar til å forme fremtidens netthandel, blant annet ved å ta i bruk avansert teknologi, sier e-handelsdirektør Gunnar Henriksen i Posten og Bring.

Kolonial ble etablert i 2013 og er i dag Norges største matbutikk på nett. Produktsjef Andreas Skaranger ble svært glad for å nå til topps i konkurransen om å bli Årets nettbutikk.

- Vi er utrolig stolte og glade for at juryen og kundene våre setter pris på handleopplevelsen vi lager. Tusen takk på vegne av alle hos oss som står på hver eneste dag for å gjøre det mulig, sier Skaranger.

Nykommer på sykkel

I tillegg til Årets nettbutikk ble det delt ut to andre netthandelspriser på LOAD.17. Den ene var Årets nykommer, som ble Merida.no. De fikk prisen for å sin satsning og store potensial innen netthandel.

Vinneren av årets pris utfordrer etablerte strukturer i sin bransje, og juryen mener de gjør noe unikt, har sin egen identitet, i tillegg til en sterk lidenskap for sitt fag og produkt.

Ekstrapris til Brødboksen

For tredje år på rad delte juryen også ut prisen Årets veiviser. Denne gikk til Brødboksen.no - en aktør som har satset hardt på en nisje og tatt noen modige valg.

Juryen mener at Årets veiviser er en inspirasjon og et forbilde for andre netthandlere. Kombinasjonen av å dekke et behov, kundeservice med chat direkte i appen, og utstrakt bruk av ny teknologi, gjør Brødboksen til en verdig vinner av prisen.

Tenker på kunden

- Temaet for LOAD.17 var «Customer Obsession» - altså hvordan kundeopplevelsen kan løftes til et nytt nivå. Vi ser at mange norske nettbutikker har et forbedringspotensial her. Samtidig viser vinnerne av årets netthandelspriser vei ved å tenke på kunden i alt de gjør. Måtte det inspirere andre som ønsker å etablere sin egen nettbutikk, sier e-handelsdirektør Gunnar Henriksen.

LES OGSÅ: Nettmat tar et kjempejafs

LES OGSÅ: BliVakker og Coverbrands er Folkets Nettfavoritter 2017

Juryen for netthandelsprisene 2017

• Bente Sollid Storehaug - CEO i Wizaly Nordic AS
  • Alexander Haneng - Tidligere COO i Geta Digital og nåværende Direktør for Digital Innovasjon i Posten Norge AS
  • Jens Koldenhof Rygg - Enterprise Key Account Manager Klarna
  • Ole Petter Nyhaug - Partner and Creative Director Opinion Norge AS
  • Ingvild Moen - Digital advisor in social media at Resonate AS
  • Johan Holgersson - SVP Marketing & Director e-Labs, eCommerce i Bring
  • Marte Klouman - Founder and Chief Enthusiastic Nerd i Netthandelsskolen.no

Netthandelsprisene

• Siden 2007 har Posten og Bring kåret de beste norske nettbutikkene
  • Alle nettbutikkene som får en stemme i nominasjonskampanjen kvalifiserer seg videre til de jurybestemte prisene
  • En uavhengig jury bestående av eksperter innen e-handel kårer en vinner i kategoriene Årets nettbutikk og Årets nykommer.
  • Les mer her: www.bring.no/netthandelsprisen

LOAD.17

• Norges største e-handelskonferanse
  • Ble arrangert 21. september på Fornebu av Bring