Knut Christian Moeng blir kreativ leder

Content Marketing-divisjonen i Egmont Publishing har ansatt Knut Christian Moeng som kreativ leder og fortsetter å vokse.

Knut Christian Moeng blir kreativ leder i Egmont Publishings Content Marketing-divisjon. Her med daglig leder Nina Wergeland. Foto: Egmont Publishing/Petter Berg

- Denne mannen har jeg jaktet på, sier Nina Wergeland, leder for Content Marketing i konsernet. – Knut Christian Moeng har en unik kreativ teft og vet hvordan man skaper gode redaksjonelle konsepter som trigger målgruppen. Han behersker alle medieflater. I tillegg har han stor forbrukerinnsikt. Hans innovative og meget dyktige redaksjonelle hode er en sentral brikke i vår Content Marketing-satsning, sier Wergeland.

Moeng har bred bakgrunn, senest som redaktør i MANN. Tidligere var han redaktør i magasinet C! samt journalist i Her og Nå. Han har også vært musikksjef og programleder i NRK P3 og MTGs ungdomskanal ZTV.

-Det skal bli utrolig spennende å være med på videreutviklingen av Egmont Publishings CM-avdeling sammen med den dyktige og inspirerende gjengen som allerede spiller på laget. Jeg håper jeg kan gi et solid bidrag med den journalistiske erfaringen jeg har. Egmont skal helt klart ikke være noen hvem som helst i CM-segmentet, og jeg håper jeg kan være med å gjøre det slik at vi blir best i klassen, sier Moeng.

Det siste året har content marketing-enheten i Egmont Publishing hatt sterk generisk vekst og styrket seg gjennom oppkjøp. Egmont Publishing eier nå majoritetsandeler i Bonzaii samt i digitalbyrået Sempro.

Moeng tiltrer stillingen så snart som mulig.

Kontakt:
Nina Wergeland, Head of Content Marketing, T. 93 22 66 24