Goodwill

Knuste verdensrekorden: 22 stater på 24 timer!

Nordmennene Gunnar Garfors, Tay-young Pak og Øystein Djupvik skrev seg inn i historiebøkene da de i formiddag klarte å besøke 22 av USAs delstater på 24 timer.
Verdensrekorden ble satt i den 22. og siste delstaten Illinois. FOTO: Comeon.com

- Det er en helt herlig følelse akkurat nå! Vi er trøtte og slitne, men utrolig lykkelige. Og du skal ikke se bort fra at vi har igjen noe små krefter til en fest også, jubler Garfors, Pak og Djupvik.

Etter å ha lagt bak seg store deler av Amerika på et døgn, endte den elleville rekordferden til reiseguru Gunnar Garfors og hans globetrotterkompiser i IIllinois rett før klokka 12.00 norsk tid i dag.

Etter at trioen la ut på veien fra Maine i går, har de vært innom New Hampshire, Massachusetts, Connecticut, Rhode Island, Vermont, New York. Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, Virginia, West Virginia, Alabama, Nord-Carolina, Mississippi, Arkansas, Missouri, Kentucky - og altså til slutt Illinois

Det meste av turen har foregått i bil med Øystein Djupvik som sjåfør, men gutta har også benyttet seg av tre korte reiser med rutefly underveis. Og det var nettopp flyrutene som virkelig skapte trøbbel for RecordrunUSA-gjengen underveis.

- Vi fikk èn skikkelig flyforsinkelse midt i fleisen omtrent midtveis på turen, og da sto hele rekorden i fare for å ryke. Heldigvis hadde vi forberedt oss på at slikt kunne skje og klarte å kaste om litt på planene, slik at vi ikke tapte alt for mye tid. Men det var nære på, innrømmer sjåfør Øystein Djupvik.

Tay-young Pak har vært ansvarlig for matlaging og fotodokumentasjon underveis. Fra baksetet i RecordrunUSA-bilen har han sjonglert hummerretter og levert filmer og bilder til den offisielle hjemmesiden www.recordrunusa.com underveis.

- God mat og riktig drikke har vært viktig for å holde moralen oppe underveis, og for at vi skal få verdensrekorden godkjent har vi vært nødt til å forevige oss selv i samtlige stater. Så her har det gått unna på alle måter, smiler Tay.

Nå setter de ferske verdensrekordholderene kursen mot RecordrunUSAs hovedkvarter i New York City

- Der skal vi møte hovedsponsoren vår, spillselskapet Comeon, og feire rekorden på distingvert vis. Sove kan vi jo gjøre når vi blir gamle, er det ikke det det heter? smiler en strålende fornøyd verdensrekordholder Gunnar Garfors.

Garfors, Pak og Djupvik vil være tilgjengelig for norsk og internasjonal presse på Affinia Manhattan Hotel (ved Madison Square Garden) i New York City i dag mandag 21. september klokka 13.00 lokal tid (19.00 norsk tid).

Ekspedisjonsleder Gunnar Garfors
tlf.: 400 00 022

Kommunikasjonsrådgiver Pål Tømmerhoel
tlf.: +47 909 97 158
mail: pal@mediamenn.no

Bilder

Starten gikk i delstaten Maine.FOTO: Comeon.com
Last ned bilde
Gutta hadde noen hyggelige møter med amerikansk politi underveis i rekordforsøket. FOTO: Comeon.com
Last ned bilde
- Vi var hele veien opptatt av sikkerhet, derfor var det på sin plass med et besøk i Pentagon før vi satte i gang, smiler Gunnar Garfors (t.v.), Tay-young Pak og Øystein Djupvik. FOTO: Comeon.com

Om Goodwill

Goodwill
Biskop Gunnerus gate 14

(+47) 932 67 493http://gwill.no
Mediamenn AS er et kommunikasjonsbyrå som tilbyr tjenester innenfor områdene PR og Content Marketing

Følg pressemeldinger fra Goodwill

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Goodwill på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Goodwill