Knallsterk vekst for TV 2 i juli
Hovedkanalen fikk en andel på 26 prosent i aldersgruppen 20-49 år og 24,4 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Dette er en kraftig vekst fra juli i fjor i begge målgruppene.
Og TV 2 Nyhetskanalen fortsetter veksten, og økte i begge seermålgruppene sist måned.
- Det er flere årsaker til at vi andelsmessig kommer styrket ut av denne sommeren, sammenlignet med fjoråret. Blant disse er fotball-VM, Allsang på Grensen, God Sommer Norge, Tour de France og TV 2 Nyhetene. Nå tar vi med oss denne farten inn til en sterk høstmeny, som vi gleder oss til å vise våre seere, sier kanaldirektør Trygve Rønningen.
Veksten er også markant sett mot juli i 2016 hvor TV 2 sendte fotball-EM. Den gang hadde TV 2 en andel på 20 prosent i både den kommersielle målgruppen og blant alle TV-seerne (P12+).
TV-andelene i mai:
Aldersgruppen 10-79 år:
TV 2: 24,4% (+5pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 4,7% (+0,6pp)
TV 2 Zebra: 1,3% (-0,9pp)
TV 2 Livsstil: 1,1% (-0,3pp)
TV 2 Humor: 0,6% (-0,1pp)
TV 2 Sportskanalen: 0,5% (-0,3pp)
TV 2 Sport Premium1: 0% (-0,3pp)
TV 2 reklame-TV: 32,7% (+3,7pp)
NB: Tallene er sammenlignet med juli 2017 – da ble de målt i aldersgruppen P12+.
Den kommersielle målgruppen 20-49 år:
TV 2: 26% (+7,7pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 3,4% (+0,5pp)
TV 2 Zebra: 1,9% (-0,9pp)
TV 2 Livsstil: 2,0% (-0,4pp)
TV 2 Humor: 1,2% (-0,5pp)
TV 2 Sportskanalen: 0,5% (-0,2pp)
TV 2 Sport Premium1: 0,1% (-0,5pp)
TV 2 reklame-TV: 35,2% (+5,7pp)
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
TV 2-serien «Evig singel» kommer 19. april11.4.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Et stjernelag av humorprofiler står på rollelisten i humordramaserien «Evig singel» – som har premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte fredag 19. april.
Tre nye år med Champions League på TV 29.4.2024 20:06:30 CEST | Pressemelding
TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise Champions League for tre nye år. Dette ble avslørt under kveldens Champions League-sending.
Helene Olafsen leder Gullruten5.4.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Helene Olafsen er klar for å lede showet under tv-bransjens store festaften i Bergen 4. mai.
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
Påsken på TV 2 og TV 2 Play18.3.2024 13:15:00 CET | Pressemelding
Mord og mysterier står på plakaten når TV 2 sender to helt nye krimserier denne påsken: «Agatha Christie: Mord er ingen sak» og «The Marlow Murder Club». I tillegg er det premiere på den helt nye krimkomedien «Purk» og en etterlengtet siste sesong av publikumsfavoritten «Badehotellet»
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom