Knallstart for håndballjentene på TV 2

Over en million seere fulgte på det meste Norges VM-kamp mot Argentina i går kveld, mens Farmen satte sesongrekord med 815.000 seere.

Nora Mørk jubler under kampen mellom Norge og Ungarn i EgeTrans Arena lørdag. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix

Med 845.000 seere i snitt på VM-kampen mellom Norge og Argentina og 712.000 seere på kampen mellom Norge og Ungarn ble det nok en seersuksess for TV 2 i helgen. På det meste fulgte 1.006.000 seere sluttminuttene av gårsdagens kamp.

- Det ble en kanonstart på VM for de norske jentene. Håndballforbundet har gjort en strålende jobb og rår nå over landets to mest populære landslag. Vi gleder oss til fortsettelsen med Norge - Polen i morgen med sendestart kl. 20.00 på TV 2, sier Christine Espeland som er redaksjonssjef i TV 2 Sporten.

For to år siden hadde Norges første to kamper i VM mot Russland (5.des) 836.000 seere
mens kampen mot Puerto Rico (7.des) ble sett av 729.000.

På grunn av håndballkampen i går kveld så startet ukesfinalen av Farmen så sent som 22.05 på TV 2. Og selv om sendingen varte helt frem til 23.30 så satte Farmen sesongrekord på TV 2 med hele 815.000 seere.

Seertall på TV 2 i helgen:

Fredag:

The Voice: 435.000 seere (andel 37,2% i P20-49 og 31,7% i P12+)

21-nyhetene: 293.000 seere (andel 22,1% i P20-49 og 20,3% i P12+)

Sportsnyhetene: 340.000 seere (andel 30,2% i P20-49 og 24,8% i P12+)

Senkveld: 411.000 seere (andel 43,6% i P20-49 og 33,8% i P12+)

Sølvrekka: 147.000 seere (andel 31,9% i P20-49 og 19,3% i P12+)

Lørdag:

Håndball-VM: Norge-Ungarn:712.000 seere (andel 54,8% i P20-49 og 47,9% i P12+)

På det meste fulgte 817.000 seere kampen på TV 2.

22-nyhetene: 534.000 seere (andel 45,5% i P20-49 og 39,1% i P12+)

Sportsnyhetene: 504.000 seere (andel 38,8% i P20-49 og 38,2% i P12+)

God kveld Norge: 386.000 seere (andel 37,9% i P20-49 og 31,4% i P12+)

Søndag:

Håndball-VM: Norge-Argentina: 845.000 seere (andel 60,7% i P20-49 og 49% i P12+)

På det meste fulgte 1.006.000 seere kampen på TV 2.

Farmen (22.05 – 23.35): 815.000 seere (andel 67,8% i P20-49 og 56,6% i P12+)