KLP Eiendom kjøper Stockholm Waterfront hotell og kongressenter

KLP Eiendom har inngått avtale med DNB Liv om kjøp av Stockholm Waterfront hotell og kongressenter. Overtakelse finner sted 22. desember.

Brutto eiendomsverdi i transaksjonen er 1.750 MSEK. Leieinntekter i 2015 er på rundt 79 MSEK.

Hotellet drives under merkenavnet Radisson Blu Waterfront Hotel og har 414 rom. Det tilhørende kongressenteret har 14.000 kvm gulvareal, som gir plass til et publikum på 3.000 mennesker. Hotellet og kongressenteret ble åpnet i 2011.

- Med dette kjøpet har KLP Eiendom sikret seg et av de beste hotellene i Stockholm, med en svært sentral beliggenhet og en god miljøprofil. Eiendommen er et viktig bidrag til vår svenske portefølje, uttaler administrerende direktør Gunnar Gjørtz.

Gunnar Gjørtz, Adm.dir KLP Eiendom
Gunnar Gjørtz, Adm.dir KLP Eiendom