KLP Banken setter ned rentene

KLP Banken justerer ned låne- og innskuddsrentene. Beste boliglånsrente blir 1,95 %.

KLP-Huset, Bjørvika

Renten på lån settes ned med inntil 0,25 prosentpoeng og renten på innskudd reduseres med 0,15 prosentpoeng. Beste boliglånsrente for medlemmer under 35 år blir nominelt 1,95 prosent etter endringen. Beste boliglånsrente for medlemmer med lån over 1,5 millioner kroner blir nominelt 2,20 prosent.

- KLP Banken setter ned rentene for å opprettholde vårt gode rentenivå , samt tilpasse oss den generelle konkurransesituasjonen. Vi er opptatt av å være konkurransedyktige og levere de beste produktene til våre medlemmer, sier Leif Magne Andersen, administrerende direktør i KLP Banken.

Banken setter også ned renten på sine innskudd. Beste innskuddsrente for medlemmer fra første krone uten uttaksbegrensning er 1,45 prosent, mens BSU-rente for medlemmer er 4,20 prosent.

De nye rentene gjelder for nye kunder, lån og kontoer, fra fredag 8. april 2016 og for eksisterende kunder, lån og kontoer, fra 6. juni 2016.

KLP-Huset, Bjørvika
Leif Magne Andersen, Adm.dir KLP Banken