Klima på Ungdommens Europakonferanse 31. oktober

Klima- og miljøminister Tine Sundtoft og NHO-sjef Kristin Skogen Lund er blant innlederne på Ungdommens Europakonferanse i Næringslivets Hus lørdag 31. oktober. Temaet er klimatoppmøtet i Paris: "Norge og EU, er vi viktige?”

FNs neste klimatoppmøte holdes i Paris i november i år - der avgjøres tiltak som påvirker vår fremtid. Ungdommens Europakonferanse vil samle personer fra norsk og internasjonal politikk, miljøvernorganisasjoner og bedrifter for å diskutere framtidas løsninger.

Blant andre innledere er Erik Solheim, OECD, Bellona og Zero, Scatec Solar - som nylig fikk Næringslivets Klimapris, og Statoil. (Se vedlagt program.)

Det blir faglige innledninger, dueller og spørsmål fra salen.

Unge Høyre, AUF, Unge Venstre, Krfu og Europeisk Ungdom inviterer til konferansen, som finansieres av NHO.

Tid:     31.oktober kl. 12.00 (registrering fra 11.30)
Sted:   Næringslivets Hus, Middelthunsgate 27, 0303 Majorstuen, Oslo

Media er velkommen.