Klart for sesongåpning i Hemsedal

Snøkanonene går og fjellet er kledd i hvitt. Fredag 30. november er det sesongåpning i Hemsedal. Tre heiser og tre bakker er klare til åpningsdagen. Helga byr også på Ski Test Weekend, der alle som vil kan teste sesongens skinyheter.

30. november er det sesongåpning i Hemsedal.

Destinasjonssjef, Martin Letzter, i SkiStar Hemsedal forteller at snøproduksjonen går bra om dagen. Til åpningsdagen vil Hemsedalsløypa, Valleløypa og Trolløypa være åpen for publikum. Til sammen 2,5 kilometer skikjøring.

- Vi gleder oss til å komme i gang med sesongen. Langtidsvarselet ser lovende ut med minusgrader og bra vintervær. Vi åpner stolheisen Hollvin Express og barneheisene Valle og Ulven. Så det blir et bra tilbud for hele familien under åpningshelga, sier Letzter.

På åpningsdagen er også de fleste av landets ski- og brettleverandører på plass i Hemsedal. De har med seg sesongens nyheter og alle som vil kan teste vinterens ski- og brettmodeller. Hemsedal Ski Test Weekend by DN holder til ved SkiStar Hemsedal Lodge Alpin.

Akkurat nå produseres det snø på alle SkiStars destinasjoner i Norge, Sverige og Østerrike. Åpningsdato for Trysil, Åre, Sälen, Vemdalen og St. Johann blir annonsert så fort det er klart.

Ski Test Weekend er det på alle SkiStars skandinaviske destinasjoner. I Trysil og Åre går arrangementene av stabelen 13.-16. desember.

Martin Letzter, destinasjonssjef SkiStar Hemsedal
Mobil: +47 911 76 829
Mail: martin.letzter@skistar.com

30. november er det sesongåpning i Hemsedal.

Alpinstjerner til Hemsedal22.2.2019 11:45:07Pressemelding

En uke igjen til åpningen av alpin-VM i Åre 2019 - informasjon om SkiStars presseservice28.1.2019 22:01:56Pressemelding

Gode bookingtall tyder på nok en bra vintersesong20.12.2018 10:08:07Pressemelding

Konsernsjef, Mats Årjes, kommenterer SkiStars situasjon slik: - Nå er vinteren her. Det kjølige været har gitt gode forutsetninger for snøproduksjon, og sammen med natursnøen vi har fått, er anleggene godt rustet til å ta imot jule- og nyttårsgjestene. Bookingtallene viser en prosent opp, målt i antall objektsnetter, sammenliknet med samme tidspunkt i fjor. Det innebærer at over 77 prosent av sesongens estimerte losjisalg allerede er booket. Størst økning ser vi i jule- og nyttårsukene. Tross sen påske er det bra at vi har en positiv utvikling i losjisalget. Sen påske betyr at påskebestillingene kommer senere enn vanlig.