Klarna lanserer global plattform for kundeautentisering
Med plattformen fra en av Europas ledende betalingsleverandører kan multinasjonale og nasjonale virksomheter, som nettbutikker og banker, tilby en enkel og personlig kundeautentiseringsopplevelse.
Det gjøres med en enkel engangsintegrasjon, og er helt uavhengig av hvilket marked virksomhetens kunde befinner seg i.
Bank-ID og engangspassord via SMS
Den egenutviklede Klarna-plattformen gjør det mulig for millioner av globale kunder å handle sikkert uten at det går utover handleopplevelsen.
Det er denne som nå blir tilgjengelig for andre virksomheter. Plattformen gir umiddelbar tilgang til et bredt utvalg av globale og lokale autentiseringsmetoder som engangspassord via SMS, e-post, lokale alternativ som Bank-ID i Norge og Klarnas egenutviklede globale løsninger som bankinnlogging.
Bedre brukeropplevelser og automatiske oppdateringer
Plattformen gjør det mulig for virksomheter å velge den autentiseringsmetoden som passer best for deres kunder. Den sørger for at kundens opplysninger oppbevares sikkert, og at virksomhetene følger gjeldende lover og regler uten at det går på bekostning av brukeropplevelsen.
Når virksomheten har integrert autentiseringsplattformen blir den fortløpende oppdatert. Nye autentiseringsmetoder legges automatisk til, og Klarna kontrollerer og optimaliserer brukeropplevelsen kontinuerlig uten at det krever ekstra arbeid fra virksomhetens egne utviklere.
Nir Aravot, produktansvarlig Klarna sier: “Hos Klarna har vi hele tiden et nådeløst fokus på kundeopplevelsen. Sikkerhet er ikke noen unnskyldning for en dårlig kundeopplevelse, og vi vet at kundene ikke aksepterer dette. Ved å tilby en autentiseringsplattform som gjør friksjonen minimal, som gir en personlig opplevelse og ikke går utover kundereisen, gjør vi det enklere for kunden samtidig som virksomheten får en konkurransefordel.”
Klarnas plattform for kundeautentisering gjør det mulig for virksomheter på nett å:
-
Benytte forskjellige kundeautentiseringsmetoder globalt ved hjelp av en enkel integrasjon
-
Tilpasse autentiseringsopplevelsen til hver enkelt bruker
-
Følge PSD2-direktivet og KYC (Know Your Customer) uten at det går utover brukeropplevelsen
-
Øke engasjementet og redusere kostnadene til å få nye brukere
-
Enkelt tilpasse opplevelsen til virksomhetenes merkevare
-
Få kunder som er trygge og sikre på virksomhetenes nettsted
Leah Farmer, Vice President produkt Klarna sier: “Å ta vare på tilliten mellom virksomhet og kunde på nett er en viktig forutsetning for at netthandelen skal kunne nå sitt fulle potensiale. For mange virksomheter er det en utfordring å ha denne tilliten samtidig som det ikke skal gå utover den overordnede kundeopplevelsen. Med vår plattform for kundeautentisering gjør vi det enkelt for virksomheter å etablere denne tilliten, følge lover og regler, og skreddersy en løsning for deres kunder til raskt og sikker å identifisere seg.“
**************
Les mer om den nye kundeautentiseringsløsningen her
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Johanna Nyman, Senior Communications Manager
press@klarna.com
+46 (0) 72 855 83 29
Om Klarna
Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 100 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom