Klarna

Klarna lanserer global plattform for kundeautentisering

I dag lanserer Klarna sin globale plattform for kundeautentisering. Dette er en ledende samlingstjeneste av globale og lokale autentiseringsløsninger.

Med plattformen fra en av Europas ledende betalingsleverandører kan multinasjonale og nasjonale virksomheter, som nettbutikker og banker, tilby en enkel og personlig kundeautentiseringsopplevelse.

Det gjøres med en enkel engangsintegrasjon, og er helt uavhengig av hvilket marked virksomhetens kunde befinner seg i.

Bank-ID og engangspassord via SMS

Den egenutviklede Klarna-plattformen gjør det mulig for millioner av globale kunder å handle sikkert uten at det går utover handleopplevelsen.

Det er denne som nå blir tilgjengelig for andre virksomheter. Plattformen gir umiddelbar tilgang til et bredt utvalg av globale og lokale autentiseringsmetoder som engangspassord via SMS, e-post, lokale alternativ som Bank-ID i Norge og Klarnas egenutviklede globale løsninger som bankinnlogging.

Bedre brukeropplevelser og automatiske oppdateringer

Plattformen gjør det mulig for virksomheter å velge den autentiseringsmetoden som passer best for deres kunder. Den sørger for at kundens opplysninger oppbevares sikkert, og at virksomhetene følger gjeldende lover og regler uten at det går på bekostning av brukeropplevelsen.

Når virksomheten har integrert autentiseringsplattformen blir den fortløpende oppdatert. Nye autentiseringsmetoder legges automatisk til, og Klarna kontrollerer og optimaliserer brukeropplevelsen kontinuerlig uten at det krever ekstra arbeid fra virksomhetens egne utviklere.

Nir Aravot, produktansvarlig Klarna sier: Hos Klarna har vi hele tiden et nådeløst fokus på kundeopplevelsen. Sikkerhet er ikke noen unnskyldning for en dårlig kundeopplevelse, og vi vet at kundene ikke aksepterer dette. Ved å tilby en autentiseringsplattform som gjør friksjonen minimal, som gir en personlig opplevelse og ikke går utover kundereisen, gjør vi det enklere for kunden samtidig som virksomheten får en konkurransefordel.”

Klarnas plattform for kundeautentisering gjør det mulig for virksomheter på nett å:

• Benytte forskjellige kundeautentiseringsmetoder globalt ved hjelp av en enkel integrasjon

• Tilpasse autentiseringsopplevelsen til hver enkelt bruker

• Følge PSD2-direktivet og KYC (Know Your Customer) uten at det går utover brukeropplevelsen

• Øke engasjementet og redusere kostnadene til å få nye brukere

• Enkelt tilpasse opplevelsen til virksomhetenes merkevare

• Få kunder som er trygge og sikre på virksomhetenes nettsted

Leah Farmer, Vice President produkt Klarna sier: Å ta vare på tilliten mellom virksomhet og kunde på nett er en viktig forutsetning for at netthandelen skal kunne nå sitt fulle potensiale. For mange virksomheter er det en utfordring å ha denne tilliten samtidig som det ikke skal gå utover den overordnede kundeopplevelsen. Med vår plattform for kundeautentisering gjør vi det enkelt for virksomheter å etablere denne tilliten, følge lover og regler, og skreddersy en løsning for deres kunder til raskt og sikker å identifisere seg.“

**************

Les mer om den nye kundeautentiseringsløsningen her

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Johanna Nyman, Senior Communications Manager
press@klarna.com

Om Klarna
Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 100 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.

Om Klarna

Klarna
Biskop Gunnerus' gate 14A

21 01 89 91https://www.klarna.com/no/

Klarna ble grunnlagt i 2005 med en klar ambisjon om å få slutt på utrygg netthandel. I dag er selskapet en av Europas største banker, kjent for enkle, sikre og smidige betalingsløsninger.

Med mer enn 2000 medarbeidere i hele 14 markeder, er Klarna løsningen for over 60 millioner kunder og 100 000 bedrifter. Klarna tilbyr kortbetaling, faktura og delbetaling, og gir dermed kundene mulighet til å selv bestemme når og hvordan de ønsker å betale.

I 2014 slo vi oss sammen med SOFORT og dannet Klarna Group.

Følg saker fra Klarna

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Klarna

Klarna announces $460M equity raise to further support massive US growth6.8.2019 15:55:02 CESTPressemelding

New York, United States – August 6, 2019. Klarna, the leading global disruptor of payments and banking, and provider of smoooth retail services, is pleased to announce it has raised $460 million in an equity funding round, at a post money valuation of $5.5 billion. This new valuation ranks Klarna as the largest private fintech in Europe and as one of the largest private fintechs globally.