Klarna

Klarna hyller norsk mote med eget arrangement

Del
For å rette fokus på norsk mote og design inviterer Klarna til et stort moteevent i Oslo 8. mars. På Sentralen vil Anne Karine Thorbjørnsen, Michael Olestad og HaiKW/ vise sine kommende kolleksjoner.

— En stor del av de 4500 norske nettbutikkene Klarna samarbeider med tilhører mote-, skjønnhet- og livsstilsegmentet. Det føles derfor riktig og naturlig å sette fokus på noen av de mest spennende designerne som finnes i Norge. Med plattformen Smoooth Runway ønsker vi å gi utvalgte norske designere en scene for å vise frem sine siste kolleksjoner for et bredt publikum. Vi vil lage et smoooth event som hyller norsk mote og bransjen generelt, sier markedsdirektør i Klarna, Thomas Elvestad.

Med seg på laget har Klarna fått det innflytelsesrike motenettstedet Melk & Honning og produksjonsbyrået 8392.

— Norsk mote begynner å bli tatt på alvor - også internasjonalt. Vi syntes vi det er viktig å bidra til at norske motedesignere får en lokal plattform å vise seg frem på, sier Sindre Olsson, markedsansvarlig for Melk & Honning. 

En ny bølge innen norsk design

De tre designerne representerer en ny bølge innen norsk mote, og omtales hyppig i utenlandsk presse.

— Mote- og retailsegmentet er i rask endring. Michael Olestad, HaiKW/ og Anne Karine Thorbjørnsen går i bresjen for en ny generasjon klesdesignere med et tydelig og særegent DNA. Fredag 8. mars får de muligheten til å nå et bredere publikum, samt sette kolleksjonene sine i ny kontekst, sier Jostein Wålengen, daglig leder i PR- og produksjonsbyrået 8392.

Tidligere Bik Bok Runway Award-vinnere

Den norske moteuka, Oslo Runway, har gjennom syv sesonger hatt sterk vekst og økt interesse fra norsk og internasjonal presse. Alle de tre medvirkende designerne er tidligere vinnere av Bik Bok Runway Award, et tiltak og stipend underlagt Oslo Runway med formål å løfte frem unge, talentfulle designere. Oslo Runway gjennomføres vanligvis i februar, men har denne sesongen tatt en pause for å videreutvikle konseptet i forkant av august 2019.

— Oslo Runway synes det er positivt at andre aktører ønsker å støtte norsk mote, og vi heier på dem som ønsker å skape oppmerksomhet og synliggjøre norsk design. Vi gleder oss til å hva de tre designerne vil vise 8. mars, sier Ditte Kristensen, medgrunnlegger av Oslo Runway.

Tilgjengelig for hele landet

Klarnas betalingsløsninger benyttes i dag av motebutikker som f.eks. Høyer, Holzweiler, Follestad, Ferner Jacobsen, Stress, YME og Session.

Muligheten til å bestille klær hjem for å prøve i stua og bare betale for det du beholder, er ifølge Elvestad med på å gjøre norsk mote mer tilgjengelig. Også for alle som ikke bor i en storby.

— Alle som ikke bor i nærheten av en butikk som fører norsk eller internasjonal mote kan med denne tjenesten bestille moteklær fra anerkjente designere på nett og kan prøve klærne hjemme før de betaler. Det er med på å spre interessen for mote rundt i Norge og er positivt for norske designere som får et langt større nedslagsfelt, sier Klarnas markedsdirektør, Thomas Elvestad.

**************

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Klarna:

Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Norge

thomas.elvestad@klarna.com

+47 932 51 163

Om Klarna
Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 100 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.

Kontakter

Bilder

Om Klarna

Klarna
Klarna
Biskop Gunnerus' gate 14A
0185 Oslo

21 01 89 91https://www.klarna.com/no/

Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com 

Følg pressemeldinger fra Klarna

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Klarna

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye