Klarer næringslivet overgangen til høyere rente og mindre offentlig stimuli?

Velkommen til presentasjon av NHOs konjunkturrapport for tredje kvartal. NHOs sjeføkonom Øystein Dørum presenterer materialet torsdag 28.september klokka 10.00 i Næringslivets Hus, Middelthunsgata 27.

I Økonomisk overblikk 3/2017 gir vi en oppdatering av utviklingen norsk og internasjonal økonomi og våre anslag fremover. Vi viser hva våre medlemsbedrifter mener om situasjonen i egne markeder nå og fremover og deres forventninger til bl.a. investeringer og sysselsetting. Vi presenterer tall for ulike regioner og næringer som representerer bredden i norsk næringsliv.

I denne utgaven av Økonomisk overblikk drøfter vi også perspektiver ved ressursbruken i offentlig sektor.

Vi serverer kaffe, muffins m.m.

Hjertelig velkommen!

Nelfo-rapport lanseres i Arendal 15. august: Husholdningene blir viktigere for kraftsystemet15.8.2018 10:56Pressemelding

En ny rapport fra Nelfo viser at et alternativ til nettinvesteringer er å motivere husholdningene til å øke utnyttelsen av det eksisterende nettet. Det gjøres ved å flytte strømforbruket i tid (forbrukerfleksibilitet) fra perioder med høy nettbelastning til perioder med ledig kapasitet. - Med ny smartteknologi kan de fleste gjøre det uten at hverdagen blir negativt påvirket, sier Tore Strandskog, næringspolitisk direktør i Nelfo.