Klare for Boligmesse i Sotra Arena

I morgen 12. februar kl. 12 er det klart for åpning av årets Boligmesse i Sotra Arena. Prosjektlederne og de totalt 95 utstillere er godt forberedt på storinnrykk fra Sotra og omegn. Utstillerne byr på eksperthjelp, nyheter og gode tilbud til publikum, og populære Otto Robsahm kommer lørdag og søndag.

Prosjektlederne Toril Hallan og Kjetil Jacobsen har noen hektiske timer igjen før åpning av årets Boligmesse i Sotra Arena. - Vi åpner dørene kl. 12 i morgen fredag 12. februar, og det holder hardt å bli ferdig, men det blir vi alltid, sier de to.

- Det blir deilig å komme i gang og presentere årets første Boligmesse, som er den andre i Sotra Arena etter fjorårets suksess, sier prosjektleder Kjetil Jacobsen fra arrangøren Compass Fairs AS. Han og makker Toril Hallan er på plass i arenaen, og ser til at alt blir klart før åpningen.

Arenaen er fylt opp med leverandører som klargjør utstillingene sine før åpning, og alle vet at det er om å gjøre å vise seg fra sin beste side. - Her får publikum se produkter og nyheter innen alt fra byggevarer, vinduer, tak, garderobe, senger, møbler, husleverandører, innglassing og vinterhager til belysning, ovner/peiser, smarthus, bad/VVS og mye mer, lover prosjektlederne.

Spennende nyheter tilpasset landsdelens værtype
Oppgradering av bolig utføres både av vedlikeholdshensyn og fordi man ønsker modernisering. Prognosesenterets Kåre Elnan skriver i senterets blogg at en vestlending i gjennomsnitt bruker 68.000 kroner på oppussing årlig, og at nordmenn totalt vil bruke 70 milliarder i år.  - Ulike landsdeler har ulike behov, og for uværsutsatte vestlendinger kan for eksempel takstein laget for fremtidens ekstremvær være aktuelt, tror Jacobsen.

Uansett behov og type bolig, lover Jacobsen og Hallan at helgens Boligmesse vil være vel anvendt tid for publikum. - Her blir det mange tips til oppgradering både inne og ute, og vi har også mange lokale kunstnere med oss for de som vil sikre seg spennende, lokal kunst hjemme, forteller de.

Trenger du oppussing av Otto?
Handymannen Otto Robsahm, best kjent som «Sinnasnekker’n», er trekkplaster både lørdag og søndag. Han er aktuell med både foredrag og konkurranser.  Men mest av alt er han en vesentlig del av en ettertraktet premie for en heldig vinner.

- Vi er stolte av å lansere «Jakten på Otto» i Sotra Arena til helgen, forteller Jacobsen. Alle som deltar i den landsomfattende konkurransen, er med i trekningen av oppussing utført av Otto Robsahm og hans team.

- Søndag avgjøres det hvilke to heldige finalister fra Sotra Arena som går videre til finalen. Premien er verdt 1 million kroner, en premie som oppslutningen på våre Facebook-sider viser at veldig mange kunne tenke seg, smiler Jacobsen, og ønsker velkommen til en fullspekket Boligmesse i Sotra Arena tre dager til ende.

Se messeavisen med alle nyheter, program, tilbud og utstillere. All info finnes også på boligmesse.no

Åpningstider: Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Messekontakt/prosjektledere:
Kjetil Jacobsen
Tlf. 922 52 838/e-post:kjetil@boligmesse.no
Toril Hallan Tlf. 907 73 789/e-post:
toril@boligmesse.no

Det ligger mye arbeid bak en Boligmesse, og både arrangører og utstillere har mye som skal rigges.
Full konsentrasjon så alt ser bra ut.
Boligmessens egen messetekniker Adam Stanisławczyk kabler  strøm i et forrykende tempo.
Boligmessens egen messetekniker Adam Stanisławczyk kabler strøm i et forrykende tempo.
Det er mye utstyr som skal på plass, men alt blir klart før messen åpner.