Kjøretur på nye E18 Tvedestrand-Arendal?

Onsdag 5. juni inviterer vi pressen til en kjøretur på nye E18 Tvedestrand-Arendal

Det nærmer seg åpningen av den 22 km lange strekningen nye E18 Tvedestrand-Arendal.

Vil dere bli med på en guidet kjøretur gjennom hele veilinjen før veien åpner? Vi får en del henvendelser fra media om guidet kjøretur. Prosjektet er inne i en hektisk fase så derfor ønsker vi å legge til rette for en organisert og felles pressetur.

Tid og sted: Onsdag 5. juni kl 09.00-13.00 med oppmøte på Nye Veier sitt prosjektkontor på Longum, Teknologiveien 11, Arendal. Kaffe/drikke og enkel servering

Vi starter inne på prosjektkontoret med informasjon om prosjektet før vi tar dere med på en kjøretur ut gjennom hele veilinjen. Nye Veier sin utbyggingsjef for E18 Tvedestrand-Arendal, Tordis Vandeskog og AF sin prosjektleder, Erik Frogner, blir med på turen.

Påmelding seinest mandag 3. juni på epost til Imi Vegge

Vel møtt!

Husk også folkefesten lørdag 22. juni og offisiell veiåpning med snorklipping tirsdag 2.juli. Interessert i å være med på det også? Gi beskjed

Nye Veier løser støyproblemene på E6 forbi Fåberg og foreslår nytt kryss sør i Øyer20.8.2019 17:13:51 CESTPressemelding

Nye Veier har funnet en ny smart løsning som ikke har vært foreslått tidligere for E6-strekningen Storhove – Øyer. I planforslaget foreslår Nye Veier firefelts motorvei med 110 km/t frem til demningen ved Hunderfossen, mellomlang tunnel forbi Fåberg og flytting av Ensbykrysset til Midtskog. Positive vedtak i kommunene nå, som følger Nye Veiers anbefaling, vil kunne sikre byggestart på Storhove høsten 2020.