Kjøpmenn i REMA 1000 gir gave til Barnekreftforeningen

Region Østre Østland i REMA 1000 deltok i 2017 i Prosjekt Hjertesaker, et samarbeid mellom REMA 1000 og Mesterbakeren. Ved å donere 1 krone per solgte Grovt&Godt Grovbrød i perioden gir de 124 304 kr til Barnekreftforeningen.

Barnekreftforeningen i Østfold overrekkes gaven.

Prosjekt Hjertesaker

REMA 1000 har jobbet med prosjektet kalt «Hjertesaker» der 14 organisasjoner i Norge skal få litt ekstra bistand på veien. I REMA 1000 er kunden øverste sjef, det er derfor kundene som sammen har fått velge hvilke 14 organisasjoner som skal være med i prosjektet. Hver valgte organisasjon får gjennom prosjektet en garantert minstesum på kr. 100.000. I Region Østre Østland valgte kundene at kjøpmennene i regionen skal gi pengene til Barnekreftforeningen i Østfold.

Barnekreftforeningen mottok gaven

Torsdag 3. januar kom Marit Bernhartsen og Tor Atle Åslie fra Barnekreftforeningen på besøk til REMA 1000 Hassingveien for å motta gavesjekken. Gaven er et godt bidrag til foreningens viktige arbeid for barn med kreft. Visjonen til Barnekreftforeningen er å bekjempe barnekreft og gi familier støtten de trenger, en visjon REMA 1000 ønsker å støtte.

«Tusen, tusen takk til alle som har bidratt! Gaven betyr mye for arbeidet vi gjør for kreftsyke barn og alle berørte», sier Marit.

Selger for et godt formål

Kjøpmann Bjørn Andre Moen ved REMA 1000 Hassingveien forteller om gleden ved å kunne selge brød for et godt formål og at det gir en ekstra motivasjon for å selge mer av nettopp dette brødet: «Barnekreftforeningen gjør et utrolig viktig arbeid for folk i en svært tung situasjon. Derfor betyr det mye å kunne gi til nettopp dem.» Med på overrekkelsen var også kjøpmennene Tom-Remi Stenqvist og Erik Olsen ved henholdsvis REMA 1000 Son og REMA 1000 Svinesundparken. Gaven er fra alle kjøpmennene i regionen og Mesterbakeren.

Barnekreftforeningen i Østfold overrekkes gaven.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Håkon Bleken utstillingsåpning Britannia Hotel torsdag 13 juni kl. 18.30.11.6.2019 15:34:15 CESTPressemelding

Håkon Bleken er første kunstner ut i Britannia Hotel sitt nye kunstprogram i en storslått utstilling produsert av Dora3 og kuratert av Stein Slettebak Wangen. I en alder av 90 år er Bleken fortsatt like produktiv i sine tre atelierer og høster kanskje større anerkjennelse enn noensinne for sin kunst. En stor del av bildene har frem til nå vært i kunstnerens eie selv om de tidligste ble produsert for nærmere 50 år siden. Jeg vil at dette skal bli den fineste utstillingen min, sier Bleken i boken som utgis i forbindelse med Britannia-utstillingen. Han mener Odd Reitan og hotellet fortjener en slik hilsen etter restaureringen. Samtidig vil han vise topparbeider fra hele sitt kunstnerskap i hjembyen i anledning at han fylte 90 år i januar.

Stabil vekst for Reitangruppen13.5.2019 10:00:26 CESTPressemelding

Reitangruppen omsatte i 2018 for NOK 95 mrd. inkludert franchisetakers omsetning. Økningen på NOK 6 mrd. tilsvarer en vekst på 6,6% mot året før. Med et utgangspunkt i Midt-Norge har Reitangruppen blitt en internasjonal aktør med virksomhet i syv land. Mer enn 40% av omsetningen skjer utenfor Norge, og aldri før har så mange kunder funnet veien til Reitangruppens utsalgssteder i Norden og Baltikum. Kontantstrøm fra drift (EBITDA) ble NOK 4,7 mrd. og driftsresultatet ble NOK 3,3 mrd.