Kjøpmenn i REMA 1000 gir gave til Barnekreftforeningen

Region Østre Østland i REMA 1000 deltok i 2017 i Prosjekt Hjertesaker, et samarbeid mellom REMA 1000 og Mesterbakeren. Ved å donere 1 krone per solgte Grovt&Godt Grovbrød i perioden gir de 124 304 kr til Barnekreftforeningen.

Barnekreftforeningen i Østfold overrekkes gaven.

Prosjekt Hjertesaker

REMA 1000 har jobbet med prosjektet kalt «Hjertesaker» der 14 organisasjoner i Norge skal få litt ekstra bistand på veien. I REMA 1000 er kunden øverste sjef, det er derfor kundene som sammen har fått velge hvilke 14 organisasjoner som skal være med i prosjektet. Hver valgte organisasjon får gjennom prosjektet en garantert minstesum på kr. 100.000. I Region Østre Østland valgte kundene at kjøpmennene i regionen skal gi pengene til Barnekreftforeningen i Østfold.

Barnekreftforeningen mottok gaven

Torsdag 3. januar kom Marit Bernhartsen og Tor Atle Åslie fra Barnekreftforeningen på besøk til REMA 1000 Hassingveien for å motta gavesjekken. Gaven er et godt bidrag til foreningens viktige arbeid for barn med kreft. Visjonen til Barnekreftforeningen er å bekjempe barnekreft og gi familier støtten de trenger, en visjon REMA 1000 ønsker å støtte.

«Tusen, tusen takk til alle som har bidratt! Gaven betyr mye for arbeidet vi gjør for kreftsyke barn og alle berørte», sier Marit.

Selger for et godt formål

Kjøpmann Bjørn Andre Moen ved REMA 1000 Hassingveien forteller om gleden ved å kunne selge brød for et godt formål og at det gir en ekstra motivasjon for å selge mer av nettopp dette brødet: «Barnekreftforeningen gjør et utrolig viktig arbeid for folk i en svært tung situasjon. Derfor betyr det mye å kunne gi til nettopp dem.» Med på overrekkelsen var også kjøpmennene Tom-Remi Stenqvist og Erik Olsen ved henholdsvis REMA 1000 Son og REMA 1000 Svinesundparken. Gaven er fra alle kjøpmennene i regionen og Mesterbakeren.

Barnekreftforeningen i Østfold overrekkes gaven.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.