Kjetil Lund til Agder Energi-konferansen

Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE) sin nye direktør Kjetil Lund avslutter Agder Energi-konferansen 2019.
Kjetil Lund, administrerende direktør i Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE)

Kjetil Lund overtar som sjef for NVE1. april,etter å ha vært byråd for næring og eierskap i Oslo siden 2016. Agder Energi-konferansen blir en av de første mulighetene for bransjen for å høre direkte fra den nye lederen for direktoratet med ansvar for å regulere kraftbransjen.

–         Jeg gleder meg til å delta på Agder Energi-konferansen, som er en viktig arena for kraftbransjen for å diskutere hvor næringen er på vei. Det har vært en rivende utvikling i bransjen de siste to årene mens jeg har jobbet i Oslo kommune. Agder Energi-konferansen er en god anledning til å oppdatere seg på status i bransjen og få innspill fra de ulike aktørene, sier Lund, som jobbet som konserndirektør i Statkraft fra 2014 til 2017.

Tema for Agder Energi-konferansen er Generasjonen etter oss: Electric City. Konferansen vil blant annet handle om hvordan elektrifisering vil spille en sentral rolle i fremtidens byutvikling.

–         Ett av de virkelig store spørsmålene bransjen vår står overfor er hvordan vi skal håndtere stadig mer variabel produksjon og forbruk, noe som presser seg frem i størst grad i byene. NVE vil spille en avgjørende rolle ved å legge til rette for at kraftselskapene kan utvikle seg og tilpasse de nye markedsbehovene. Vi er glade for at Kjetil har takket ja til å avslutte konferansen vår og snakke om hvordan NVE skal legge til rette for fremtidens energimarked, sier Tom Nysted, konsernsjef i Agder Energi.

Agder Energi-konferansen 2019 arrangeres i Kristiansand 8. og 9. mai, i samarbeid med Næringsforeningen i Kristiansandsregionen og Kristiansand Kommune. Konferansen er den femte i rekken. Mer informasjon på www.agderenergikonferansen.no

Illustrasjon