Kjetil Furuly fra RiksTV til Universum

Kjetil Furuly er ansatt som ny IT- og utviklingssjef i Universum AS. Han kommer fra stillingen som Product Owner i RiksTV.

Kjetil Furuly, påtroppende IT- og utviklingssjef. (Foto: Thomas Brun / NTB scanpix)

Furuly vil få det overordnede ansvaret for Universums tekniske utviklingsplaner og vil være en sentral person i den videre utviklingen av selskapet, både digitalt og kommersielt.

– Jeg er meget fornøyd med at vi nå får styrket laget gjennom ansettelsen av Kjetil Furuly som ny IT- og utviklingssjef. Kjetil kommer til å bli en sentral bidragsyter i arbeidet med å utforme og levere innovative tjenester for våre kunder, og ikke minst sikre de beste brukeropplevelsene for våre kunders kunder, sier daglig leder i Universum, Rune Skogeng.

Styrker laget og styrker innovasjonstakten
Furuly er en erfaren teknisk produktsjef og prosjektleder med lang fartstid i den norske TV-bransjen. Han har de siste ti årene jobbet i RiksTV, blant annet med utvikling av smartbokser og som utvikler av ulike hardware- og software-spesifikasjoner. Han har også erfaring fra Canal Digital og Zonavi.

– Å få jobbe i Universum er en sjanse jeg ikke kunne la passere. Jeg gleder meg til å bidra i utviklingen av Universum i et spennende og høyaktuelt marked, sier Furuly.

Han begynner i Universum 1. februar 2018.

Fakta Universum:

• Ledende leverandør av programinformasjon og annen metadata til de nordiske TV- og videodistributørene sine lineære og ikke-lineære «TV Everywhere»-satsninger.
  • Markedsledende leverandør av TV- og radioprogramoversikter til trykte medier i Norge.
  • Etablert i 1988 og er i dag en del av NTB-konsernet.

Kontakter:

Rune Skogeng, daglig leder i Universum AS