Kjenner du Norges hyggeligste håndverker?

Norges hyggeligste håndverker skal kåres, og allerede nå har jakten på håndverkeren som alltid har smilet på plass og strekker seg litt lenger for sine kunder startet.
Norges hyggeligste håndverker skal kåres, og nå kan forbrukerne nominere den de mener fortjener prisen!

Bakgrunnen for kåringen, som avholdes på Boligmesse på Telenor Arena 15. september, er at håndverkerbransjen ønsker å gi folk mulighet til å dele sine gode håndverkeropplevelser.

– Det finnes så mange hyggelige og dyktige håndverkere der ute som fortjener positiv oppmerksomhet, sier jurymedlem i Norges Hyggeligste Håndverker, og politisk rådgiver i Byggenæringens landsforening, Anette Ramstad.

Gratis stand til vinneren

I 2017 kåret håndverkerbransjen for første gang Norges hyggeligste håndverker, og nå starter jakten på en ny kandidat.

Fra 23. april til 20. august kan hvem som helst gå inn på norgeshyggeligstehaandverker.no for å nominere en håndverker. Vinneren kåres av en fagjury under Boligmesse på Telenor Arena lørdag 15. september. I år vil det også kåres vinnere av underkategorier, deriblant snekker/tømrer, maler, murer, elektriker, rørlegger og lærling.

– Boligmesse er en perfekt arena for denne kåringen, da dette er en plass både fagfolk og besøkende på utkikk etter flinke håndverkere samles. Vi er derfor svært glade for at Mittanbud og Dipper, som står bak det hele, ønsker å ha kåringen hos oss, sier Roar Olafsen, leder for salg og marked i Boligmesse.

Han forteller videre at vinneren vil få mulighet til å stille ut gratis på en av neste års messer.

– Vi jobber kontinuerlig for å utvikle våre messer, og da er det naturlig at Norges hyggeligste håndverker skal være med.

– Mange strekker seg langt for kundene

Fjorårets kampanje førte til hundrevis av fantastiske historier om håndverkere som strekker seg litt lenger for at kundene skal bli fornøyde. Christel Borge, som er administrerende direktør i mobilselskapet Dipper og en av initiativtakerne bak kampanjen, mener håndverkerne fortjener at noen løfter frem de gode historiene.

– Selv om mange av dem opplever daglig ros fra egne kunder, er det mange som kjenner på all den negative oppmerksomheten yrket deres får. Vi fikk titalls tilbakemeldinger fra håndverkere som satte pris på at vi løftet frem de gode historiene, sier Borge.

Stolt vinner

I fjor var det byggmester Sveinung Tofteland som kunne smykke seg med tittelen Norges Hyggeligste Håndverker. Han vant på grunn av sin kompetanse og engasjement for faget, kombinert med en eksepsjonelt hyggelig håndtering av kunder og partnere.

– Det overrasket meg hvor hyggelig jeg synes det var at noen endelig løftet frem håndverkeren i positiv forstand. Det gjorde meg stolt over det jeg driver med, sier Tofteland, som flere ganger har stilt ut på Boligmesse i Kristiansand og Arendal.

Nå ser han frem til å overlevere stafettpinnen til en ny håndverker. Han er overbevist om at det finnes mange gode kandidater der ute.

– Mange håndverkere er stolte av jobben sin, og jeg tror at det å trives med faget gjør at du blir en hyggelig person å omgås. Både trivsel og kvalitet på det du leverer har mye å si for kundene. Jeg vet om opptil flere håndverkere jeg ønsker å nominere og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme, avslutter Tofteland.

Hvem står bak Norges Hyggeligste Håndverker?

Konkurransen Norges Hyggeligste Håndverker er et initiativ fra Dipper og Mittanbud og gjennomføres i samarbeid med BNL, Mesterbrev, Volkswagen Nyttekjøretøy, TOOLS, Jotun, Boligmesse, Loyds, Hultafors og Epoq. Målet med konkurransen er å skape stolthet og positivt engasjement for håndverkeryrket.

Hvem som vinner kåringen blir avslørt på Boligmesse på Telenor Arena 15. september 2018.

Les mer på norgeshyggeligstehaandverker.no.

Slik nominerer du:

• Alle kan nominere en håndverker til konkurransen, klikk her for å nominere.
  • Beskriv med dine egne ord hvorfor du mener nettopp denne personen er Norges Hyggeligste Håndverker.
  • Fortell hva slags jobb håndverkeren har gjort for deg, og hva som gjorde det til en hyggelig opplevelse. Dette kan for eksempel være service, punktlighet og kvalitet eller personlige egenskaper som godt humør, positiv innstilling og vilje til å gi det lille ekstra.

- Christel Borge, Administrerende direktør, Dipper: 900 60 869 / christel@dipper.no

- Anette Ramstad, politisk rådgiver BNL: 454 24 223 / anette@bnl.no

- Sveinung Tofteland, Norges Hyggeligste Håndverker 2017: 916 15 949 / post@bygdegulv.no

- Ida Save, kommunikasjonsansvarlig Boligmesse: 470 75 135 / ida@boligmesse.no

Norges hyggeligste håndverker er et initiativ fra Dipper og Mittanbud og gjennomføres i samarbeid med BNL, Mesterbrev, Volkswagen Nyttekjøretøy, TOOLS, Jotun, Boligmesse, Loyds, Hultafors og Epoq.

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert Boligmesse. Messen er landsdekkende, og høsten 2021 arrangeres 12 boligmesser fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Tilsvarende messer holdes i Sverige, Danmark og Tyskland.

Compass Fairs AS er en ettertraktet totalleverandør innen arrangementer. Vi leverer alt av utstyr, og tilbyr prosjektering, design og produksjon til alle typer messer og eventer. Vår kompetanse og erfaring gjennom 25 år gjør oss til en partner for suksess.

Følg pressemeldinger fra Compass Fairs

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Compass Fairs på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Compass Fairs

Norges største reiselivsmesse TravelXpo samler hele Norges - og verdens - reiselivsnæring til en unik bransjedag8.1.2024 07:00:00 CET | Pressemelding

Alle som jobber innen reiselivet kickstarter året med faglig påfyll og knytter viktige kontakter på en egen bransjedag med reiseliv på agendaen. Næringsminister Vestre åpner bransjedagen 12.januar kl. 10:00, som arrangeres i forbindelse med Norges største reiselivsmesse TravelXpo på Telenor Arena 12.-14. januar, og er i samarbeid med Innovasjon Norge og Virke.

Gjør smarte innkjøp på Boligmesse i Skarphallen nå til helgen!12.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding

Vi nordmenn elsker å bruke høst og vinter på å pusse opp, male, fikse, og oppgradere hus, hytte og utemiljø. I disse tider er mange forsiktige med pengebruken, og ønsker å sikre at hver krone blir brukt fornuftig. Folk er opptatt av å sondere markedet, få inspirasjon, tips og råd fra eksperter, se og ta på produkter, før de investerer. Dette gjør Boligmesse til et ideelt sted, sier Ronny Bjørnsen, prosjektleder for Boligmesse.