Amedia

Kjell  Frostrud Johnsen ny regiondirektør i Amedia

18.5.2017 16:00 | Amedia

Del

Kjell Frostrud Johnsen (48) er ansatt som ny administrerende direktør i Romerikes Blad og regiondirektør for Amedia Romerike/Innlandet.  Han tiltrer sin stilling i 12. juni.

Kjell Frostrud Johnsen (48) er ansatt som ny administrerende direktør i Romerikes Blad og regiondirektør for Amedia Romerike/Innlandet. (Foto: Stine Temte).
Kjell Frostrud Johnsen (48) er ansatt som ny administrerende direktør i Romerikes Blad og regiondirektør for Amedia Romerike/Innlandet. (Foto: Stine Temte).

Frostrud Johnsen har bakgrunn  fra ulike medievirksomheter, blant annet som administrerende direktør for NRK Aktivum i perioden 2011 til 2015, og i Bulls Pressetjeneste. Han har tidligere jobbet i Egmont og Bonnier, og har de siste to årene jobbet som selvstendig konsulent innenfor ledelse, media og kommunikasjon.

– Vi er svært tilfreds med ansettelsen og å få en leder med så bred og relevant ledererfaring og -kompetanse. Han vil få en sentral rolle i å videreutvikle våre mediehus i en av våre største medieregioner, sier konserndirektør Pål Eskås.

Frostrud Johnsen blir administrerende direktør i Romerikes Blad som er det største mediehuset i Amedia. Som regiondirektør vil han som styreleder få ansvaret for å følge opp de øvrige avisene i medieregionen. Dette omfatter Oppland Arbeiderblad, Østlendingen, Glåmdalen, Ringerikes Blad, Hadeland, Indre Akershus Blad, Ringsaker Blad og Arbeidets Rett. Samlet har regionen 235 ansatte og omsatte for 641 millioner kroner i 2016.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven og samarbeide med alle de dyktige medarbeiderne i et konsern som leverer gode resultater knyttet til en ambisiøs digital innholdsstrategi. Oppgaven nå blir å videreutvikle gode forretningsmodeller som gjør at vi kan fortsette å lage kvalitetsinnhold som treffer leserne, sier Kjell Frostrud Johnsen som betegner seg som en digitaloptimist.

– I tillegg blir dette som å komme hjem. Jeg er opprinnelig fra Strømmen og har vokst opp med Romerikes Blad som min lokalavis, sier han.

Kontakter

Kjell Frostrud Johnsen:                                 tlf: 957 04 070

Pål Eskås, konserndirektør:                         tlf: 901 50 027

Bilder

Kjell Frostrud Johnsen (48) er ansatt som ny administrerende direktør i Romerikes Blad og regiondirektør for Amedia Romerike/Innlandet. (Foto: Stine Temte).
Kjell Frostrud Johnsen (48) er ansatt som ny administrerende direktør i Romerikes Blad og regiondirektør for Amedia Romerike/Innlandet. (Foto: Stine Temte).
Last ned bilde

Om Amedia

Amedia
Amedia
Akersgata 34
0107 Oslo

22 00 90 00http://www.amedia.no

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere.

Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.

Følg saker fra Amedia

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Amedia

iFinnmark styrker seg som ledende digital lokalavis15.5.2017 15:20Pressemelding

Færre papirutgivelser – enda sterkere digitalt satsing   Finnmarken og Finnmark Dagblad fornyer seg. Avisene styrker nettavisen iFinnmark som den viktigste nyhetskilden om Finnmark for finnmarkinger i hele landet.  Fra 13. juni reduseres antall papirutgivelser fra seks til fire i uken. Men allerede nå lanserer avisene hver sin nye sjudagers digitalavis. Avisleserne i Finnmark er allerede landets mest digitale. Ingen norske aviser har høyere andel digitale abonnenter. Nå endrer avisene seg for å gi et enda bedre tilbud til det voksende antallet digitale lesere.  – Ingen skal slå oss på lokalt innhold fra Finnmark. Der skal vi være best og først digitalt, sier de to redaktørene i Finnmarken og Finnmark Dagbladet om bakgrunnen for den omleggingen av produktene som nå finner sted.  Nytilsatt ansvarlig redaktør i Finnmarken, Anniken Renslo Sandvik, har stor tro på endringen: – Finnmarken har bare siden januar økt sin digitale andel av abonnenter med åtte prosentpoeng. Leserne i Øst-Finnmark

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom