Kjell  Frostrud Johnsen ny regiondirektør i Amedia

Kjell Frostrud Johnsen (48) er ansatt som ny administrerende direktør i Romerikes Blad og regiondirektør for Amedia Romerike/Innlandet. Han tiltrer sin stilling i 12. juni.
Kjell Frostrud Johnsen (48) er ansatt som ny administrerende direktør i Romerikes Blad og regiondirektør for Amedia Romerike/Innlandet. (Foto: Stine Temte).

Frostrud Johnsen har bakgrunn  fra ulike medievirksomheter, blant annet som administrerende direktør for NRK Aktivum i perioden 2011 til 2015, og i Bulls Pressetjeneste. Han har tidligere jobbet i Egmont og Bonnier, og har de siste to årene jobbet som selvstendig konsulent innenfor ledelse, media og kommunikasjon.

– Vi er svært tilfreds med ansettelsen og å få en leder med så bred og relevant ledererfaring og -kompetanse. Han vil få en sentral rolle i å videreutvikle våre mediehus i en av våre største medieregioner, sier konserndirektør Pål Eskås.

Frostrud Johnsen blir administrerende direktør i Romerikes Blad som er det største mediehuset i Amedia. Som regiondirektør vil han som styreleder få ansvaret for å følge opp de øvrige avisene i medieregionen. Dette omfatter Oppland Arbeiderblad, Østlendingen, Glåmdalen, Ringerikes Blad, Hadeland, Indre Akershus Blad, Ringsaker Blad og Arbeidets Rett. Samlet har regionen 235 ansatte og omsatte for 641 millioner kroner i 2016.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven og samarbeide med alle de dyktige medarbeiderne i et konsern som leverer gode resultater knyttet til en ambisiøs digital innholdsstrategi. Oppgaven nå blir å videreutvikle gode forretningsmodeller som gjør at vi kan fortsette å lage kvalitetsinnhold som treffer leserne, sier Kjell Frostrud Johnsen som betegner seg som en digitaloptimist.

– I tillegg blir dette som å komme hjem. Jeg er opprinnelig fra Strømmen og har vokst opp med Romerikes Blad som min lokalavis, sier han.

Kjell Frostrud Johnsen:                                 tlf: 957 04 070

Pål Eskås, konserndirektør:                         tlf: 901 50 027