Kjell-Erik Nordenson Kallset ny kommunikasjonssjef i Fagforbundet

Kjell-Erik Nordenson Kallset (50) har takket ja til å bli kommunikasjonssjef i Fagforbundet. Kallset er i dag nyhetssjef i Klassekampen. Tidligere har han vært journalist, avdelingsleder, kommentator og redaktør i Klassekampen og Dagsavisen. Han har vært informasjonssjef i Nei til EU, og har brei erfaring fra politikk og organisasjonsliv.

Kallset har mastergrad i historie med fordypning i arbeiderbevegelsens historie i Norge,
moderne norsk historie og europeisk integrasjon. I tillegg har han grunnfag i sosiologi og
statsvitenskap. Kallset har skrevet boka Makta midt imot, om den norske EU-kampen.

- Vi er glad for at Kjell-Erik Kallset har takket ja til å bli kommunikasjonssjef i Fagforbundet. Bakgrunn, kompetanse og erfaring er midt i blinken. Vi gleder oss til å jobbe sammen med Kjell-Erik, sier Fagforbundets leder, Mette Nord.

Kallset tiltrer stillingen i løpet av våren. Inntil da fortsetter Tone Zander som kommunikasjonssjef. En stilling hun har hatt siden 1992.

Fagforbundet er LOs største forbund, med omlag 365 000 medlemmer. Vår hovedoppgave er å sikre medlemmene gode og trygge lønns- og arbeidsvilkår. Som landets største arbeidstakerorganisasjon har vi også tyngde og politisk gjennomslagskraft til å styrke og videreutvikle velferdsstaten