DLA Piper

Kjell-André Honerud til DLA Piper fra Føyen Torkildsen AS: DLA Piper styrker team med fokus på entreprise, offentlig anskaffelser og OPS-prosjekter

DLA Piper fortsetter veksten i Norge og styrker sitt team innen eiendom, entreprise, offentlig anskaffelser og OPS-prosjekter gjennom å rekruttere Kjell-André Honerud fra Føyen Torkildsen som ny partner. DLA Piper ble nylig det største advokatfirmaet i Norden ved at det danske advokatfirmaet LETT med over 300 ansatte gikk inn i DLA Piper med virkning fra mai 2017. DLA Piper har 600 ansatte i Norden, 4.200 advokater internasjonalt og er representert i mer enn 40 land.
Kjell-André Honerud vil bidra til å styrke selskapets kompetansegruppe for infrastruktur og offentlig-privat-samarbeid (OPS) som består av et tverrfaglig team av norske advokater, samt eksperter fra det internasjonale OPS-teamet.

– Kjell-André Honerud er anerkjent for å være en av landets mest erfarne advokater innen entreprise, offentlig anskaffelser og OPS-prosjekter (offentlig-privat-samarbeid). Gjennom rekrutteringen markerer vi også at vi fortsetter vår vekststrategi som bygger på å tiltrekke oss markedets beste ressurser innenfor våre satsingsområder, blant annet innen entreprise. Vi har store ambisjoner og en klar vekststrategi i årene fremover, sier Hans Christian Brodtkorb som er managing partner i DLA Piper.

– Det er i hovedsak tre grunner til at jeg har valgt å gå til DLA Piper. Kunder blir stadig mer internasjonalt orientert og DLA Piper er unikt posisjonert som det eneste internasjonale advokatselskapet i Norge. Videre ser vi at advokatbransjen blir stadig mer preget av økte krav til kompetanse, effektiv rådgivning og bruk av ny teknologi for å betjene kundene i et globalt marked. Sist men ikke minst er DLA Piper anerkjent for å ha et utrolig sterkt team innen eiendom, entreprise og offentlige anskaffelser. Jeg gleder meg til å komme i gang for fullt og har allerede flyttet inn i lokalene til DLA Piper på Aker Brygge, sier Kjell-André Honerud. Han har vært partner i Advokatfirmaet Føyen Torkildsen AS siden 2005.

– Stortinget har besluttet å gjennomføre tre store og viktige vegprosjekter ved bruk av OPS (offentlig-privat-samarbeid) som gjennomføringsmodell. De tre strekningene er ny rv. 3 mellom Løten og Elverum i Hedmark, Sotrasambandet i Hordaland og Hålogalandsvegen i Troms/Nordland. Det blir spennende å se om disse tre prosjektene blir gjennomført som planlagt i årene fremover. Mye tyder på at det kan avhenge av stortingsvalget 2017 og hvilke politikk en ny regjering velger å føre med hensyn til OPS-prosjekter, sier Kjell-André Honerud.

– Vi gjennomfører i dag oppdrag for de fleste store aktørene innen eiendom, entreprise, offentlig anskaffelser og OPS i Norge og Norden. Det at vi nå får Kjell-André Honerud på teamet vil bety at vi kan tilby et enda sterkere og mer erfarent team til våre eksisterende og nye kunder, sier Are Hunskaar som er leder for entrepriseavdeling i DLA Piper.

Honerud vil bidra til å styrke selskapets kompetansegruppe for infrastruktur og offentlig-privat-samarbeid (OPS) som består av et tverrfaglig team av norske advokater, samt eksperter fra det internasjonale OPS-teamet. Størrelse, kompleksitet og risiko ved OPS-infrastrukturprosjekter krever koordinert rådgivning innen feltene offentlige anskaffelser, entreprise, fast eiendom, selskapsrett, finansiering og skatt, samt innovative tilnærmingsmåter. DLA Piper er en ledende juridisk rådgiver til bedrifter innen infrastruktursektoren, entreprenører, långivere, investorer og myndigheter i tilknytning til OPS-prosjekter.

For ytterligere informasjon:

Hans Christian Brodtkorb, managing partner
mobil 922 22 231 og e-post: hans.christian.brodtkorb@dlapiper.com

Are Hunskaar, partner og ansvarlig for entrepriseavdelingen, DLA Piper i Norge
mobil 41 91 65 54 og e-post: are.hunskaar@dlapiper.com

Kjell-André Honerud, partner
mobil 93 05 84 80 og e-post: kjell-andre.honerud@dlapiper.com

Fakta om DLA Piper:
DLA Piper er et globalt advokatfirma med 4.200 advokater og kontorer i mer enn 40 land i Europa, Nord- og Sør-Amerika, Afrika, Asia- og stillehavsområdet samt i Midt-Østen. I Norden har DLA Piper kontor i København og Aarhus i Danmark, Oslo i Norge, Stockholm i Sverige og Helsingfors i Finland. DLA Piper er et fullservice advokatfirma som bistår virksomheter med deres juridiske behov over hele verden. DLA Piper i Norge har en klar vekststrategi og har i Norge rekruttert 12 nye partnere over den siste 18 måneders perioden. Selskapet har 33 partnere i Oslo. I alt jobber det 100 ansatte i Norge hvorav de fleste er advokater, i DLA Piper sine kontorer på Aker brygge i Oslo. For mer informasjon: www.dlapiper.com. De 11 partnerne som ble rekruttert siste år er: Kjell-André Honerud – Føyen Torkildsen, Adele Os – Statoil, Jan Sandtrø – Evry, Berit Reiss-Andersen – Advokatfellesskapet Reiss-Andersen & Co, Petar Sekulic – Advokatfellesskapet Reiss-Andersen & Co, Erik Ramm – Wiersholm, Fredny Bade – Statoil, Tone Gjertsen – Føyen Torkildsen, Preben Aas – Steenstrup Stordrange, Bjørn Erik Mørkved – Internt opprykk, Frode Finnøy – Steenstrup Stordrange (Sands) og Christian Fenner – Wiersholm.

Bilder

Om DLA Piper

DLA Piper
Bryggegata 6

+47 24 13 15 00http://www.dlapiper.no

DLA Piper er et globalt advokatfirma med 4700 advokater og kontorer i mer enn 40 land. Ved Oslo-kontoret på Aker Brygge arbeider det omkring 85 advokater og i overkant av 120 ansatte.

Følg pressemeldinger fra DLA Piper

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DLA Piper på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra DLA Piper