KIWI Minipris

KIWI med 7,5 prosent bonus på fersk frukt og grønt

4.1.2016 07:30 | KIWI Minipris

Del

KIWI fortsetter å gjøre det billigere å leve sunnere. Med det nye fordelsprogrammet KIWI Pluss får kundene 7,5 prosent bonus på fersk frukt og grønt.

Jacob Rolland, Marketingsjef i KIWI, er glad for å tilby KIWI-kunder et bonusprogram som skal gjøre det enklere og billigere å spise sunnere. Foto: KIWI.
Jacob Rolland, Marketingsjef i KIWI, er glad for å tilby KIWI-kunder et bonusprogram som skal gjøre det enklere og billigere å spise sunnere. Foto: KIWI.

– Med lanseringen av KIWI Pluss vil vi gjøre det enklere og billigere for våre kunder å velge sunnere alternativer i hverdagen. Med KIWI Pluss får de hele 7,5 prosent bonus på all fersk frukt og grønt. Dette kommer på toppen av de allerede lave prisene vi har på frukt og grønt, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.  

KIWI Pluss bygger på Trumf-ordningen, en ordning som gir 1 prosent bonus på alle dagligvarer i KIWI. Ekstrabonusen på fersk frukt og grønt legges på toppen av dette, slik at KIWI Pluss-kundene beholder alle sine gamle Trumf-fordeler. Kunder trenger ikke skaffe nye kort, kun enkelt registrere seg på kiwi.no.

Lave priser gir økt forbruk

I 2007 kuttet KIWI prisene på frukt og grønt tilsvarende momsen, og i 2011 kuttet KIWI prisen på Nøkkelhullsprodukter tilsvarende momsen. Tiltakene resulterte i en salgsvekst på frukt og grønt og Nøkkelhullsvarer på henholdsvis 23 og 22 prosent.

– Gjennom årenes løp har vi fått bevist gang på gang, år etter år, at det norske folk spiser sunnere når sunn mat blir billigere. Lavere priser på sunn mat påvirker forbruket vårt – og med det helsen og livsstilen vår, sier KIWI-sjefen.

Inspirasjon på nett

– Vi vil ikke bare kjempe om å ha de laveste prisene. Vi satser også på en tettere kundedialog med skreddersydd, aktuell og relevant informasjon via KIWIs egne nettsider, sier Jacob Rolland, marketingsjef i KIWI.

– Klinisk ernæringsfysiolog Tine Sundfør kommer til å dele konkrete tips og oppskrifter med alle som ønsker en sunnere livsstil. Vi vil vise våre kunder at det er enklere enn man tror å ta sunne og grønne valg, fortsetter Rolland.

Oppgraderte butikker

De siste par årene har KIWI investert mer enn én milliard kroner i å oppgradere butikkene. En av de viktigste endringene er økt fokus på frukt og grønt.

– I de fleste butikkene har vi flyttet frukt- og grøntavdelingen til starten av handlerunden. Endringen har bidratt til at KIWI solgte 20 prosent mer frukt og grønnsaker i 2015 sammenlignet med 2014, sier Bjørkøy, som tror den positive utviklingen vil fortsette i 2016.

I en ny undersøkelse analyseinstituttet YouGov har gjennomført for KIWI svarer nemlig 44 prosent at de ønsker å spise mer frukt og grønt i 2016.

For mer informasjon, kontakt:

Kristine Aakvaag Arvin
Kommunikasjonssjef
Mobil: 98844830
kristine.arvin@kiwi.no

Jacob Rolland
Marketingsjef
Mobil: 90918297
jacob.rolland@kiwi.no

Bilder

Jacob Rolland, Marketingsjef i KIWI, er glad for å tilby KIWI-kunder et bonusprogram som skal gjøre det enklere og billigere å spise sunnere. Foto: KIWI.
Jacob Rolland, Marketingsjef i KIWI, er glad for å tilby KIWI-kunder et bonusprogram som skal gjøre det enklere og billigere å spise sunnere. Foto: KIWI.
Last ned bilde
KIWI Pluss gir 7,5 prosent bonus på fersk frukt og grønt. Foto: KIWI.
KIWI Pluss gir 7,5 prosent bonus på fersk frukt og grønt. Foto: KIWI.
Last ned bilde

Om KIWI Minipris

KIWI Minipris
KIWI Minipris
Ringeriksveien
3412 Lierstranda

32 24 40 00http://www.kiwi.no

KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2016 åpnet vi 33 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 652 butikker over hele landet. I 2015 hadde vi en samlet omsetning på 33,6 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.

Følg saker fra KIWI Minipris

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra KIWI Minipris på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra KIWI Minipris

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom