KIWI mangedoblet appelsinsalg

Som reaksjon på smågodtkrigen satte KIWI ned prisen på påskefavoritten – appelsiner – til 2,90,- per kilo. KIWIs motsvar har skapt bonanza i frukthyllene.
Appelsintrær av typen Cevita, KIWI-kundenes storfavoritt.

– Sunnhet til folket er vår hjertesak. Hver dag jobber vi for å gjøre Norge sunnere. Derfor er det veldig hyggelig at folk kjøper masse appelsiner, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

220 tonn på én dag

I fjor solgte KIWI totalt 565 tonn appelsiner i påsken. Den siste mandagen før påske i fjor ble 45 tonn appelsiner solgt. Etter at KIWI startet priskrigen på appelsiner, har salget imidlertid mangedoblet seg.

– I år solgte KIWI 220 tonn på én dag. Det vil si omtrent fem ganger så mye som samme dag i fjor, sier Bjørkøy, og fortsetter. – Appelsiner er jo både sunt og kjempegodt. Det er et fint alternativ til godteri, sier Bjørkøy og håper at så mange som mulig tar del i C-vitaminfesten hos KIWI.

– Uka før påske ble det solgt hele 785 tonn appelsiner, mens det til sammenligning ble solgt 279 tonn samme uke i fjor. Vi forventer også det samme høye trykket nå i påskeuka, legger en fornøyd KIWI-sjef til.

Sunnhet til folket

– Det skal være enkelt og billig for våre kunder å ta sunne valg. I januar lanserte vi derfor fordelsprogrammet KIWI PLUSS som gir deg 7,5 prosent bonus i tillegg til våre allerede lave priser på frukt og grønt. Det er gledelig at kundene våre setter pris på den enda lavere prisen på vårt sunneste påskegodt, appelsinen, sier Bjørkøy.

Kontakter

For kommentar eller ytterligere informasjon, ta kontakt med Jan Paul Bjørkøy på telefon 32244000

Appelsintrær av typen Cevita, KIWI-kundenes storfavoritt.
KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy håper at så mange som mulig vil ta del i C-vitaminfesten hos KIWI.