Kirsti Meidelsen ny partner i KPMG

Kirsti Meidelsen (36) er tatt opp som første kvinnelige partner i KPMG i Nord-Norge, og går inn som leder for KPMGs revisjonsvirksomhet i Nordland.

Kirsti vil også inngå i den regionale ledergruppen i KPMG Region Nord som består av de tre nordligste fylkene.

Vender tilbake

Kirsti kommer fra rollen som konsernregnskapssjef i Widerøe. Hun har tidligere jobbet som revisor for KPMG i 2007-2015.

- Jeg syns det er utrolig spennende å komme tilbake og få være med å videreutvikle KPMG som et ledende kompetansehus i regionen. Revisjonsbransjen er i omstilling og KPMG har kommet langt når det gjelder å ta i bruk ny teknologi og digitalisere prosesser. Vi er inne i en svært spennende tid både teknologisk og faglig, og jeg tar med meg nyttig erfaring fra kundesiden som jeg gleder meg til å bruke sammen med dyktige medarbeidere ved Bodø-kontoret og ellers i regionen. Sammen skal vi levere tjenester av høy kvalitet og med stor merverdi for kundene, sier Kirsti Meidelsen.

Dyktig leder og fagperson

Kirsti er utdannet siviløkonom med en bachelor fra Høgskolen i Agder og en master i revisjon og regnskap fra Norges Handelshøyskole i Bergen. Hun har siden 2014 i tillegg arbeidet deltid som universitetslektor ved Nord Universitetet og hun har vært sentral i utviklingen av et nytt masterstudium i regnskap og revisjon i Bodø, som startet opp høsten 2018.

- Det er veldig hyggelig å ønske Kirsti velkommen tilbake til KPMG. Hun er en dyktig leder og fagperson og vil være en viktig brikke i den videre veksten og posisjoneringen av et tverrfaglig KPMG i Nord, sier Ingar Andreassen, partner og leder for KPMGs virksomhet i Nordland.

En milepæl

Gunnar Alskog, som er partner og leder for hele KPMG Region Nord mener opptaket av Kirsti som partner i Nord er en viktig milepæl.

- Kirsti blir den yngste partneren i Nord, og hun blir i tillegg den første kvinnelige partneren. Dette viser at vi satser på unge, dyktige medarbeidere, og vi er særdeles glad for å få opp kvinneandelen blant partnerne. Vårt mantra er å være det klare valget for kunder, gjennom å tilby høy kompetanse og eksellent service. Og Kirsti bidrar med en ny dimensjon inn i kulturen vår, sier han.

KPMG er et globalt nettverk med selskaper som leverer profesjonelle tjenester innenfor revisjon, regnskap, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjus. KPMG har rundt 207.000 ansatte i 153 land og i KPMG Norge jobber det mer enn 1200 ansatte fordelt på 25 kontorer. Fageksperter fra ulike forretningsområder og bransjer jobber side om side for å levere fremtidsrettede og innovative prosjekter som skaper verdi for virksomheter i privat og offentlig sektor.