Kirkens nasjonale rådsledere gjenvalgt

På Kirkemøtet i Trondheim ble lederne av Kirkerådet, Mellomkirkelig råd og Samisk kirkeråd 14. april gjenvalgt for to nye år.

Den norske kirkens nasjonale rådsledere, fra venstre: Kristin Gunleiksrud Raaum - leder av Kirkerådet, Kristine Sandmæl - leder av Mellomkirkelig råd og Sara Ellen Anne Eira - leder av Samisk kirkeråd.

Kirkemøtets valgkomite besluttet i møte 28. november i fjor å fremme forslag om gjenvalg av Kristin Gunleiksrud Raaum som leder av Kirkerådet, Kristine Sandmæl som leder av Mellomkirkelig råd og Sara Ellen Anne Eira som leder av Samisk kirkeråd.

Det ble ikke fremmet forslag på andre lederkandidater før valget på Kirkemøtet 14. april.

Alle de tre ble første gang valgt til rådsledere på Kirkemøtet i 2016. Nå er de valgt for perioden 2018-2020.