Kinnevik:Delårsrapport 1 januari - 30 juni 2019

Det har varit ett händelserikt andra kvartal, under vilket vi har fortsatt arbetet med att vikta om vår portfölj till en större andel tillväxtbolag. Detta har gjorts bland annat genom att stötta högpresterande bolag i vår privata portfölj, utvärdera vårt ägande i Millicom, samt genom att stötta börsnoteringen av Global Fashion Group.

Georgi Ganev, Kinneviks vd

VIKTIGA HÄNDELSER I PORTFÖLJEN

• Global Fashion Group började handlas på Frankfurtbörsen 2 juli. I samband med börsintroduktionen genomförde bolaget en nyemission om cirka 200 MEUR varav 60 MEUR från Kinnevik, i syfte att driva fortsatt tillväxt
  • Livongo har meddelat att man avser börsnoteras med ett tilltänkt prisintervall som motsvarar en värdering på fullt utspädd basis om 2,1-2,4 MdUSD före emission av nya aktier i samband med börsnoteringen. Kinnevik har kommit överens om att köpa aktier från en av Livongos investerare till det slutliga priset i noteringen, och vi har även meddelat vårt intresse av att köpa ytterligare nyemitterade aktier i samband med noteringen

INVESTERINGSAKTIVITET

• Totala investeringar om 1.367 Mkr under kvartalet varav 632 Mkr i GFG, 336 Mkr i Kolonial, 156 Mkr i Monese, 85 Mkr i Pleo och 157 Mkr i andra befintliga innehav
  • Under kvartalet meddelade Kinnevik vår intention att avyttra och dela ut innehavet i Millicom. Medan en transaktion i två steg inte kunde genomföras på villkor som var tillräckligt attraktiva, så är vi fortsatt fast övertygade om att stärka vår finansiella ställning och att utveckla portföljen mot en högre andel tillväxtfokuserade bolag. Följaktligen fortsätter vi att utvärdera alternativ i relation till vårt ägande i Millicom

FINANSIELL STÄLLNING

• Substansvärdet uppgick till 89,0 Mdkr (323 kr per aktie), en ökning med 4,7 Mdkr eller 6% under kvartalet, framförallt drivet av en positiv aktiekursutveckling i Zalando och Tele2 samt positiva värdeförändringar på Livongo och Babylon, vilket till viss del motverkades av negativ värdeutveckling i Global Fashion Group
  • Nettoskulden ökade under kvartalet med 1,7 Mdkr till 5,7 Mdkr, motsvarande en belåningsgrad om 6,0% av portföljvärdet

En telefonkonferens kommer att hållas idag den 19 juli 2019 kl. 10.00 CET för att presentera resultatet.

Länk till audiocast: https://edge.media-server.com/m6/p/wyhqdzwo

De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen är välkomna att ringa in på nedanstående nummer. För att vara säker på att uppkopplingen till konferenssamtalet fungerar, ring in några minuter innan konferensen börjar för att registrera er.

Telefonnummer:
UK: +44 3333000804
SE: +46 856642651
US: +1 6319131422

Kod: 73808843#

Denna information är sådan information som Kinnevik AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 juli 2019 kl. 08.00 CET.

För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef

Telefon +46 (0)70 762 00 50
Email press@kinnevik.com

Kinnevik är ett sektorfokuserat investeringsbolag som brinner för entreprenörskap. Tillsammans med drivna grundare och företagsledare bygger vi digitala bolag som erbjuder människor fler och bättre valmöjligheter. Vi skapar, utvecklar och investerar i snabbt växande bolag i både utvecklade marknader och tillväxtmarknader. Vi tror på att skapa både aktieägarvärde och socialt värde genom att bygga bolag som bidrar positivt till samhället. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn. Kinneviks aktier handlas på Nasdaq Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

PCI Biotech: Invitation to second quarter and first half 2019 results presentation20.8.2019 15:38:00 CESTPress release

Oslo, Norway, 20 August 2019 - PCI Biotech invites to a presentation of the company's second quarter and first half 2019 results on Wednesday 28 August 2019 at Oslo Cancer Cluster Innovation Park. Time: Wednesday 28 August, 08:30am – 09:30am CEST (local time). Venue: Jónas Einarsson aud. (2nd floor, entrance 2B), Oslo Cancer Cluster Innovation Park, Ullernchausséen 64, Oslo. The presentation will be held in English and if you wish to attend the presentation, please confirm with an e-mail to post@pcibiotech.com. The presentation will also be a live webcast and can be accessed through www.pcibiotech.com. It will be possible to post questions through the webcast console. The interim report and the presentation will be available on www.newsweb.no and on the company's webpage, www.pcibiotech.com from 07:00am (CEST) on 28 August 2019. For further information, please contact: Ronny Skuggedal, CFO Email: rs@pcibiotech.no Mobile: +47 9400 5757 About PCI Biotech PCI Biotech is a biopharmaceutica

Regarding resignation of member of the Supervisory Board20.8.2019 15:30:00 CESTPress release

We hereby inform that, T. Lukoševičius, a member of Supervisory Board of AB Klaipedos nafta (hereinafter – the Company) 20 August 2019 submitted a notice of resignation of members of Supervisory Board of the Company as of 3 September 2019 (this day is the last day of the mandate). It should be noted that, currently the Supervisory Board of the Company consists of 3 members, 2 of them are independent. After the resignation of T. Lukoševičius, the Ministry of Energy of the Republic of Lithuania will conduct the selection of new member of the Supervisory Board. The Supervisory Board is elected by the General Meeting of Shareholders for 4 years. If individual members of the Supervisory Board are elected, they shall be elected only until the end of the term of office of the current Supervisory Board. Jonas Lenkšas, Chief Financial Officer,+370 694 80594