Kilden og Agder Energi inngår samarbeid

Kilden Teater og Konserthus og Agder Energi inngikk denne uken en samarbeidsavtale, med mål om å utvikle og forsterke felles interesseområder i regionen. Avtalen, som gjør Agder Energi til en av Kildens tre hovedsamarbeidspartnere, legger rammer for et samarbeid som virksomhetene håper skal gi gevinster i form av innovasjon, kreativitet og verdiskaping.

Unni Farestveit, konserndirektør Samfunnskontakt Agder Energi,  og Hans Antonsen, administrerende direktør Kilden teater- og konserthus,  har denne uken inngått en samarbeidsavtale. Målet for avtalen er å utvikle og forsterke felles interesseområder i regionen.
Unni Farestveit, konserndirektør Samfunnskontakt Agder Energi, og Hans Antonsen, administrerende direktør Kilden teater- og konserthus, har denne uken inngått en samarbeidsavtale. Målet for avtalen er å utvikle og forsterke felles interesseområder i regionen.

– Vi har mye å lære av en så god og nyskapende organisasjon som Agder Energi, og vi håper å kunne bidra med vår erfaring den andre veien også, sier Kildens administrerende direktør Hans Antonsen.
Han har lenge hatt Agder Energi øverst på ønskelisten over nye samarbeidspartnere. Også Agder Energi ser frem til et spennende samarbeid.

– Gjennom samarbeidet vårt med Microsoft har vi erfart at vi har mye å vinne på å spille på lag med aktører utover egen bransje. Vår bransje og samfunnet er i stor endring. Det krever at vi tenker nytt, og jeg ser frem til å jobbe sammen med Kildens kreative krefter, sier Unni Farestveit, konserndirektør for samfunnskontakt i Agder Energi.

Begge parter er opptatt av å skape muligheter i den digitale fremtiden. Som en del av avtalen, får alle ansatte i Agder Energi tilgang til Kildens nye app KSO play, som gir fullverdige tv-produksjoner av Kristiansand Symfoniorkester konserter og annet innhold fra Kilden.

For ytterligere informasjon kontakt:

Hans Antonsen, administrerende direktør i Kilden

hans.antonsen@kilden.com

Unni Farestveit, konserndirektør for samfunnskontakt i Agder Energi

Unni.Farestveit@ae.no

Kilden Teater og Konserthus er et av Nordens mest spennende miljøer for profesjonell scenekunst og musikk. Kunsthuset rommer Kristiansand Symfoniorkester, Kilden Teater, Kilden Opera, Kilden Kultur og en nyskapende utføring av den sosiale siden av samfunnsoppdraget gjennom Kilden Dialog. Fædrelandsvennen, Sparebanken Sør og Agder Energi er Kildens hovedsamarbeidspartnere.

Agder Energi foredler og forvalter fornybar energi. Konsernets virksomhet omfatter produksjon, distribusjon og salg av fornybar energi, samt energitilknyttede tjenester. Agder Energi sin visjon er å være et ledende norsk konsern innen fornybar energi.