Kid Astray slipper "Roads"!

Kid Astray ga ut sin første låt som kvintett «Fall To My Knees» i mars, og 9. juni er de tilbake med oppfølgeren «Roads».

«"Roads" er en låt vi har hatt med oss i live-settet vårt siden vi var på turné med The Wombats i 2015. Det begynner altså å bli en god stund siden vi skrev den, og nå føles det på tide å gi den ut. Låta handler jo gross alt om å gå videre og gjøre det man har lyst til. Låta er spilt inn i studioet vårt i Sandvika, produsert av Benjamin. Den låter litt annerledes enn låter vi har gitt ut tidligere, men på en måte som føles naturlig i utviklingen av soundet vi har bygget på siden vi startet. For vi har jo spilt i band sammen ganske lenge nå, snart syv år, og hverdagen vår har forandret seg en del over de siste årene. Vi bor i forskjellige byer og studerer og jobber med nye ting. Det føles nytt og spennende!»

Hør "Roads" her!

Etter å gitt ut sitt debutalbum «Home Before The Dark» i 2015 og turnért i både Norge og Europa, er det tidligere seksmannsbandet blitt til en kvintett med et medlem mindre. Fjoråret bød blant annet på en utsolgt Japanturné, og nå er Kid Astray endelig klare for å gi ut ny musikk. Deres seneste «Fall To My Knees» ble raskt A-listet på P3, og har med en energisk livevideo introdusert bandet på nytt.

9. juni slipper de oppfølgeren «Roads».

Benjamin Giørtz, Håkon Sageng Carlin, Alex Meek, Even Steine og Jakob Bechmann, alle fra Sandvika, har tatt suksessen et steg videre fra å vinne av Ukas Urørt i 2012. Med sitt unike og catchy lydbilde, er Kid Astray et av landets mest spennende band for tiden. Bandet har allerede hatt seks singler listet på P3, bygget opp en solid fanskare og kan vise til flere millioner streams på Spotify.

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald