Kid Astray slipper "Roads"!

Kid Astray ga ut sin første låt som kvintett «Fall To My Knees» i mars, og 9. juni er de tilbake med oppfølgeren «Roads».

«"Roads" er en låt vi har hatt med oss i live-settet vårt siden vi var på turné med The Wombats i 2015. Det begynner altså å bli en god stund siden vi skrev den, og nå føles det på tide å gi den ut. Låta handler jo gross alt om å gå videre og gjøre det man har lyst til. Låta er spilt inn i studioet vårt i Sandvika, produsert av Benjamin. Den låter litt annerledes enn låter vi har gitt ut tidligere, men på en måte som føles naturlig i utviklingen av soundet vi har bygget på siden vi startet. For vi har jo spilt i band sammen ganske lenge nå, snart syv år, og hverdagen vår har forandret seg en del over de siste årene. Vi bor i forskjellige byer og studerer og jobber med nye ting. Det føles nytt og spennende!»

Hør "Roads" her!

Etter å gitt ut sitt debutalbum «Home Before The Dark» i 2015 og turnért i både Norge og Europa, er det tidligere seksmannsbandet blitt til en kvintett med et medlem mindre. Fjoråret bød blant annet på en utsolgt Japanturné, og nå er Kid Astray endelig klare for å gi ut ny musikk. Deres seneste «Fall To My Knees» ble raskt A-listet på P3, og har med en energisk livevideo introdusert bandet på nytt.

9. juni slipper de oppfølgeren «Roads».

Benjamin Giørtz, Håkon Sageng Carlin, Alex Meek, Even Steine og Jakob Bechmann, alle fra Sandvika, har tatt suksessen et steg videre fra å vinne av Ukas Urørt i 2012. Med sitt unike og catchy lydbilde, er Kid Astray et av landets mest spennende band for tiden. Bandet har allerede hatt seks singler listet på P3, bygget opp en solid fanskare og kan vise til flere millioner streams på Spotify.

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.