Kid Astray singerer med Sony Music

Pop-kvintetten fra Sandvika er klar for å slippe ny musikk.

"Det har gått en stund siden vi har sluppet musikk og gitt lyd fra oss om hva som skjer med oss, men nå er det endelig dags for å gjøre begge de to tingene! Vi har ligget litt lavt og tatt oss tiden til å skrive nye sanger, som vi er megastolte over å kunne meddele at vi kommer til å slippe snart med fantastiske Sony Music Norway."

Kid Astray endelig tilbake. Etter å gitt ut sitt debutalbum «Home Before The Dark» i 2015 og turnért i både Norge og Europa, er det tidligere seksmannsbandet blitt til en kvintett med et medlem mindre. Fjoråret bød blant annet på en utsolgt Japanturné, og nå er Kid Astray klare med ny musikk som gis ut gjennom Sony Music Norge.

Benjamin Giørtz, Håkon Sageng Carlin, Alex Meek, Even Steine og Jakob Bechmann, alle fra Sandvika, har tatt suksessen et steg videre fra å vinne av Ukas Urørt i 2012. Med sitt unike og catchy lydbilde, er Kid Astray et av landets mest spennende band for tiden. Bandet har allerede hatt fem singler listet på P3, bygget opp en solid fanskare og kan vise til flere millioner streams på Spotify.

Se opp for ny musikk fra Kid Astray fremover.

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald