Kia Norge

Kia samler inn fotballsko til unge syriske flyktninger.

For andre året på rad har Kia i samarbeid med UEFA arrangert ‘UEFA Europa League Trophy Tour Driven by Kia’. Målet er å samle inn brukte fotballsko som doneres til syriske flyktninger i Jordan. Totalt er det samlet inn over 2000 par sko.
Michael Owen, global ambassadør for Trophy Tour,  og fotballfans fra hele Europa deltok i den digitale versjonen av UEFA Europa League Trophy Tour driven by Kia.
Michael Owen, global ambassadør for Trophy Tour, og fotballfans fra hele Europa deltok i den digitale versjonen av UEFA Europa League Trophy Tour driven by Kia.

Trophy Tour startet i februar, og med kjente fotballspillere som ambassadører skulle skoler, lokale fotballklubber og kjente landemerker i flere byer i Europa besøkes med den gjeve vinnerpokalen i Europa-ligaen. Der kunne også fotballfans donerer sine sko og møte kjente fotballspillere. Michael Owen er global ambassadør for UEFA Europa League Trophy Tour.

Etter vellykkede besøk i Frankfurt og Barcelona, ble turnéen stoppet grunnet COVID-19 pandemien. Trophy Tour ble gjort om til et digital konsept slik at kampanjen kunne fortsette.

I Norge har alle Kia-forhandlerne vært engasjert i kampanjen, og innsamlingsbokser for fotballsko ble plassert ut i alle butikker. Mange samarbeidet med lokale fotballklubber og kjørte aktiviteter i lokalmiljøet for å samle inn sko til barn og unge i Za’atari flyktningeleir i Jordan

"Vi bestemte oss raskt for å være med på kampanjen», sier Marianne Råge, markedsdirektør for Kia i Bertel O. Steen. “Det å kunne bidra til at barn i en vanskelig situasjon får mulighet til å spille fotball, og få et lyspunkt i en ellers vanskelig hverdag er flott. Grunnet COVID-19 ble ikke kampanjen som planlagt, men jeg er stolt over at vi med god innsats fra våre forhandlere fikk samlet inn mange sko. Jeg vil rette en stor takk til alle som donerte sko og støttet kampanjen”.

Fotballskoene fra Norge er nå videresendt til Kia i Europa, som i samarbeid med UEFA Foundation for Children de neste månedene vil organisere overrekkelse av skoene  i Za’atari flyktningeleir i Jordan.

I tillegg til Michael Owen, var kjente spillere som Thomas Berthold, Eric Abidal, Francesco Totti, Rafael Van der Vaart, Patrice Evra og Jerzy Dudek representanter for de seks byene hvor Trophy Tour skulle innom: Frankfurt, Barcelona, Roma, Amsterdam, Manchester og Warsawa.

“Det er gøy å se at så mange har bidratt til årets UEFA Europa League Trophy Tour. Når man jobber sammen mot et felles mål kan man få til mye”, sier Michael Owen. “Da jeg var ung drømte jeg om å spille på det engelske landslaget. Å gi unge flyktninger mulighet til å oppfylle drømmen om å spille fotball er noe jeg er veldig stolt av å være en del av”, sier Owen.

UEFA og UEFA Foundation for Children har støttet flyktningeleiren Za’atari i Jordan i flere år ved å bygge fotballbaner og donere utstyr. Kia er samarbeidspartner til UEFA Europe League, og innsamling av fotballsko er en mulighet til å gi litt glede i en ellers tøff hverdag til barn og unge i flyktningeleiren i Jordan.

Bilder

Storhamar A-lag donerer brukte fotballsko til Bertel O. Steen Hamar
Last ned bilde
"Tusen takk til alle som har donert fotballsko! De kommer barn og unge i flyktningeleiren i Jordan til å få stor glede av", sier markedsdirektør i Kia, Marianne Råge (bak). Foran Mette Sauge og Kari Aarnes Bråten i Kia.

Om Kia Norge

Kia Norge
Solheimveien 7
1473 Lørenskog

679 26 000https://www.kia.com/no/

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Kia er et globalt merke med en visjon å skape bærekraftige mobilitetsløsninger for forbrukere og samfunn over hele verden. Kia ble grunnlagt i 1944 og har levert mobilitetsløsninger i 75 år. Med mer enn 52.000 ansatte over hele verden, tilstedeværelse i mer enn 190 markeder og produksjonsanlegg i seks land, selger Kia i dag rundt 3 millioner biler.

Bedriftens slagord, ‘Movement that inspires’, gjenspeiler Kias forpliktelse til å inspirere kunder med sine produkter og tjenester.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge