BankAxeptBankAxeptBankAxept

Kevins kunder tæpper til vekst

Del

Sju av ti unge har tæppet betalingskortet sitt, og åtte av ti synes det er enklere enn å bruke chip og PIN-kode. - Tæpping har bidratt til vår vekst, sier daglig leder Kevin Nguyen på 7-Eleven.

- De unge tæpper klar mest, sier daglig leder Kevin Nguyen på 7-Eleven på Byporten. (FOTO:  Hung Pham/MSL)
- De unge tæpper klar mest, sier daglig leder Kevin Nguyen på 7-Eleven på Byporten. (FOTO: Hung Pham/MSL)

Kevin Nguyen har drevet kiosk i Reitan Convenience i mer enn 16 år. Han startet som butikkansatt i 2002 og har i dag to storkiosker på Oslo S. 7-Elevenkioskene er preget av kunder som har det travelt og han omsetter for til sammen 25 millioner kroner i året.

-Vi er svært glad for at vi har fått tæpping i vår butikk. Vi innførte dette i mars 2018, og i år har jeg hatt en omsetningsvekst på 9 og 14 prosent i begge butikkene mine, sier en fornøyd Kevin Nguyen.

Han mener én kjøpegruppe utmerker seg.

- De unger tæpper klart mest, sier Kevin Nguyen.

Den observasjonen understøttes av en fersk undersøkelse gjennomført av Norstat på vegne BankAxept. Den viser at hele 7 av 10 ønsker seg mer tæpping med kort. Blant disse er 8 av 10 fra den yngste aldersgruppen, 18 til 29 år.

Best på kampanje
7-Eleven på Byporten er en av kjedens aller største kampanjebutikker, og har en ny kampanje annenhver uke gjennom hele året. Kampanjevarene flyttes til inngangen av kiosken, og det er avgjørende at betalingen går svært raskt.

-Til tider har vi lange køer av folk som skal ha noe før de reiser med toget, så vi er helt avhengige av å følge med på det nyeste innen betaling. Konkurransen her på Byporten er knallhard, sier Nguyen.

Narvesen, Deli de Luca, Kiwi, Espresso House og BIT er aktører som slåss om de 150 000 kundene som hver dag passerer Oslo sentralstasjon.

Ni sekunder raskere
I snitt går det ni sekunder raskere å tæppe betalingskortet enn å bruke chip og PIN-kode, ifølge BankAxept. Den dyrebare tiden mellom hver kunde kan omsettes til mer kjappe kjøp, ifølge Nguyen.

- Ventetiden når du skal rekke et tog kan skape både irritasjon og frustrasjon fra stressede passasjer og kunder. Tæpping gjør det enklere og folk blir glade når vi minner dem på at de kan betale kontaktløst, sier Nguyen.

7-Eleven Byporten har en kortandel på 75 %, og hver fjerde kunde betaler kontant. Rundt halvparten av alle korttransaksjonene er kontaktløse.

- Uten kontaktløs betaling må folk vente på at terminalen skal bli klar, på beløp og kode som man kanskje har glemt. Dette er små detaljer i handelen som er helt avgjørende i kjøpsøyeblikket, både for kundene og oss, sier Nguyen.

Billigere for butikkene
Totalt er det omlagfire millioner kontaktløse kort fra BankAxept i markedet nå, og alle nye kort som bankene sender ut nå støtter kontaktløs betaling.

- Kundene tenker ikke så mye over om de betaler med Visa eller BankAxept, men for butikkene er det en stor forskjell. BankAxept er billigere i bruk og vi vet at handelen ønsker denne løsningen, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i Vipps AS.

 

www.bankaxept.no

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

- De unge tæpper klar mest, sier daglig leder Kevin Nguyen på 7-Eleven på Byporten. (FOTO:  Hung Pham/MSL)
- De unge tæpper klar mest, sier daglig leder Kevin Nguyen på 7-Eleven på Byporten. (FOTO: Hung Pham/MSL)
Last ned bilde

Lenker

Om BankAxept

BankAxept
BankAxept
Postboks 2490 Solli
0202 Oslo

23 28 42 00https://bankaxept.no

BankAxept har som oppgave å utvikle nye betalingsløsninger for en verden i konstant forandring. 

1. juli 2018 fusjonerte BankAxept med BankID og Vipps til en felles organisasjon; Vipps AS. Det nye selskapet utgjør Nordens største aktør innen betaling og identifisering. Det nye selskapet eies av bankene i Norge.

Følg saker fra BankAxept

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra BankAxept på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra BankAxept

Du kan alltid tæppe med kortet – men de fleste tror grensen er på 200 kroner2.4.2019 10:24:00 CESTPressemelding

En undersøkelse gjennomført av Yougov på vegne av Vipps viser at nesten halvparten av befolkningen tror at grensen for å tæppe med bankkortet går ved 200 kroner. Kun fire prosent mener det ikke er noen grense, - og de har rett. Det er ingen grense for å tæppe kortet, men det er en grense for når du må taste PIN-kode. Fra 1. april heves grensen til 400 kroner. Frem til nå har du imidlertid måttet taste PIN-kode ved alle kjøp over 200 kroner, og det er muligens der misforståelsen ligger. Nå har Vipps AS i samarbeid med bankene valgt å heve denne grensen til det dobbelte for bankkort med BankAxept. Dette vil gjøre handleopplevelsen raskere og enklere for både brukere og butikker.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom