KENT - BEST OF - 16. SEPTEMBER!

24.8.2016 12:09 | Sony Music Norway

2016 er kents år. Det spektakulære avskjedåret ble innledet i mars, når nyheten om at bandet tar farvel med sitt siste album "Då Som Nu För Alltid" og en avsluttende arenaturné ble annonsert. Albumet ble innledet med singlene "Egoist" og "Vi är inte längre där".

Med mindre enn en måned igjen til bandets siste omfattende arenaturné, hvor 200.000 billetter er solgt, offentliggjøres idag releasedatoen og tracklisten for samlingsalbumet Best of.

Bandet lovet i utgangspunktet to nye låter, men nå er det klart at det heller blir hele fire nye låter, hvilket innebærer at albumet inneholder tjuefire spor totalt. Disse fire nye låtene er altså de aller siste nye kent-låtene noensinne.

Best ofslippes som dobbel-CD og for streaming og nedlastning 16. september. Senere i høst kommer også en trippel-vinylutgave.

Se turnéplanen:

kent.nu Facebook Kentchannel

Pressemateriale: kentpressmaterial

For spørsmål og ytterligere informasjon, vennligst kontakt Sandra Nordin, sandranordinpr@gmail.com, 0706-973959.

Om kent

kent ble etablert i Eskilstuna i mai 1990 og består av Joakim Berg, Sami Sirviö, Martin Sköld og Markus Mustonen (tidligere medlemmer er Harri Mänty, Martin Roos og Thomas Bergqvist)

Fødsel, Död & Musikken mellom (album)

1 st Sex x Platinaskiva

1 st Trippel Platinaskiva

4 st Dubbel Platinaskivor

5 st Platinaskivor

1 st Guldskiva 1

9 st Grammisar (45 nomineringar)

11 st Rockbjörnar

8 st GAFFA-priser

6 st P3 Guld

1 st MTV Europe Music Award

I februar ble kent innviet i Swedish Music Hall of Fame.