KEF

KEF deltar på den verdenskjente designutstillingen SuperDesign Show i Milan

1.4.2016 08:00 | KEF

KEF deltar for første gang på den verdenskjente designutstillingen SuperDesign Show i Milan. Temaet for årets utstilling er fremtiden, med vekt på hvordan de tradisjonelle grensene mellom gammelt og nytt, tradisjonelt og futuristisk har blitt utvisket, og dermed åpnet opp for ubegrenset kreativitet.

Muon

I tråd med årets tema vil KEF vise frem sin KEF OBSESSIONS-designfilosofi, med en messestand designet av den kjente industridesigneren Michael Young. Designfilosofien til KEF utfordrer designerne til å hele tiden tenke nytt, og balansere på linjen mellom det skulpturelle og fokuset på god lyd.

Designfilosofien KEF OBSESSIONS reflekterer KEFs dedikasjon til alle aspekter ved utvikling av kvalitetshøyttalere. Hver minste detalj er nøye utforsket og evaluert, blant annet lydkvalitet, innovativt design, materialvalg og en utsøkt finish, alt kombinert med et nitidig fokus på detaljer. KEF OBSESSIONS legger et kontinuerlig press på å levere den ultimate sanseopplevelse, både for øyne og ører.

På utstillingen vil KEF fremheve fokuset på høyttalerdesign og arbeidet med sine partnerdesignere. Utstillingen omfatter produktene:

• MUON & MUO
    • Design av Ross Lovegrove
  • BLADE
    • Design av Eric Chan (ECCO Design) og KEF Design team
  • REFERENCE
    • Design av KEF Design team
  • LS50
    • Design av KEF Design team
  • EGG
    • Design av Milk Design og KEF Design team
  • M Series
    • Design av Studio F. A. Porsche
  • KEF OBSESSIONS Exhibition
    • Design av Michael Young

Oppsummering:

• Det er første gang KEF deltar på SuperDesign Show i Milan
  • KEF OBSESSIONS messestand vil vise frem KEFs satsning på design så vel som deres fokus på akustisk ytelse
  • Messestanden er designet av den industrielle designeren Michael Young
  • Standen vil stille ut design av både KEFs egne designere, samt partnerdesignere som Ross Lovegrove,Eric Chan, Milk Design og Studio F. A. Porsche

KEF OBSESSIONs messestand finner man her:
Adresse: Superstudio Più, Via Tortona 27, Milan
Tidspunkt: 12 – 16. April, 10.00 – 21.00; 17. April, 10.00 – 18.00
Pass til utstillingen kan bestilles på www.superstudiogroup.com/events

KEF’s Mediakontakt i Norge
Er du interessert i pressemateriell og testprodukter fra KEF?
Kontakt Lars Vidar Gullestad, Burson-Marsteller, lars.gullestad@bm.com +47 979 99 193

Om KEF

Selskapet ble etablert i 1961 av Raymond Cooke OBE (1925 – 1995) og hadde i begynnelsen hovedkontor i en brakke på området til Kent Engineering & Foundry (Hvorav navnet KEF kommer fra) – som var et metallbearbeidingsselskap langs Medway elver nær Maidstone i Kent. KEFs mål har alltid vært en pågående søken etter bedre måter å reprodusere lyd på. Siden selskapets etablering har KEF oppretthold et særpreg for uvanlig og kontroversiell høyttalerproduksjon, design og materialvalg. KEF har alltid drevet innovasjon innen lyd med eksempler som de ikoniske modellene ‘EGG’, Muon og Blade. KEF er medlem av Gold Peak Group og selger sine produkter i mer enn 60 land. KEF feiret sitt 50-årsjubileum i 2011, og fortsetter sin satsing på å bygge en sterk arv og ettermæle.