Keep Coming Back Band slipper singel fra kommende album

Medlemene i Keep Coming Back Band har gått igjennom tungt rusmisbruk, men kom ut på den andre siden med liv og sjel i behold. Det fortelles om på blant annet «På tide». Foto: Keep Coming Back Band

8. mars kommer Keep Coming Back Band sitt nye album om levd liv, kjærlighet og tungt rusmisbruk. «På tide» er den første av totalt ni fortellinger du får høre.

Keep Coming Back Band består av fire menn som alle har gjennomgått noe helt ubegripelig for de aller fleste. De møttes gjennom musikken, men felleskapets røtter stikker enda dypere. Alle fire har gått igjennom tungt rusmisbruk, men kom ut på den andre siden med liv og sjel i behold. Bandets historie er et moderne eventyr, men som albumtittelen Hjula ruller antyder går veien fortsatt videre.

Albumets singel og åpningsspor «På tide» er ute nå, og ifølge bandet handler den om at man noen ganger i livet må ta et valg. – Du har tenkt lenge at du skulle tatt grep og går med følelsen av at noe må skje. Kanskje våkner du opp en vakker dag, og går en annen vei, sier de.

Hør «På tide» her!

«På tide» er skrevet av Dag Vargset. På albumet deler Sigmund Øvrum (vokal/gitar) og Dag Vargset (vokal/gitar) låtskriverjobben mellom seg med god hjelp fra bandmedlemmene Jan Vaaland Johannessen på tangenter og Vidar Andre Ahlquist på trommer. Danny Young (Gluecifer) har produsert Hjula Ruller, og sammen med tekniker og mikser Anders Nordengen har de gitt skiva et organisk, tidløst lydbilde.

Artwork for «På tide»