Kebony får ny fasade

Norske Kebony leverer miljøvennlig kvalitetstreverk til kledning og terrasse. Nå skal nye filmer og kommunikasjon øke oppmerksomheten rundt Skiens-bedriften - både hjemme og internasjonalt.

NORSK TEKNOLOGI: Med sin unike og miljøvennlige prosess foredler Kebony treverk til et solid, slitesterkt og vedlikeholdsfritt materiale. Her fra "Fordypningsrommet" på Fleinvær. (Foto: Aksel Jermstad)

Kebony har hovedkontor i Oslo og en fabrikk i Skien. Det siste året har selskapet fått nye investorer og en ny fabrikk i Belgia. Kebony så derfor behovet for en tydeligere merkevarekommunikasjon

- Å bestemme seg for å gjøre en total gjenoppbygging av en merkevare, er alltid litt skremmende. Det er en stor prosess som krever ressurser fra alle parter. Vi har funnet tilbake til nerven i merkevaren, og er veldig stolte og fornøyde, sier brand manager Mari Nylund i Kebony.

Med sin unike og miljøvennlige prosess foredler Kebony treverk til et solid, slitesterkt og vedlikeholdsfritt materiale – noe som har vekt interesse hos forhandlere i California i vest til Japan i øst. Om du ikke kjenner til merkevaren, så har du kanskje sett de vakre, grå materialene brukt på Sørenga i Oslo, nyere DNT-hytter eller på prestisjetunge arkitekturprosjekter i inn- og utland.

Behandler trær med respekt

MediaCom har vært hovedansvarlig for merkevareplattform og kommunikasjonskonsept.

- Vi har hatt stort fokus på å formidle ekte mennesker, følelser og historier. Nordmenn har alltid hatt en sterk tilknytning til naturen, og vi har lange tradisjoner for å bygge med treverk. For Kebony handler det om å behandle trær med respekt og verdighet, sier kreatør Max Allum Nilsen i MediaComs kreative byrå, MBA.

I samarbeid med Small Film står selskapet bak en emosjonell merkevarefilm med innslag fra Norge, England og Latvia, og to filmer i dokumentarisk stil. Flere filmer er under planlegging. I tillegg har den anerkjente fotografen Aksel Jermstad vært ansvarlig for leveransen av prosjektbilder i Kebonys nye bildespråk.

- Filmene måtte etterleve kravet til høy kvalitet som Kebony er kjent for. Fantastiske arkitektoniske prosjekter, i vakre omgivelser, satte rammen for et smidig filmteam på reise. Det er tilfredsstillende å jobbe med kvalitetsfolk i alle ledd, sier regissør Tor Einstabland hos Small Film.

Se Kebonys nye film her

«Fordypningsrommet» på Fleinvær

London-arkitekt valgte Kebony til eget bygg

Kebony er et miljøvennlig treverk i høy kvalitet, som ikke krever vedlikehold utover vanlig rengjøring. Kebony har dokumenterte gode egenskaper for en rekke forskjellige bruksområder, særlig mye brukt til terrasse og fasadekledning.

Teknologien bak Kebony® er en miljøvennlig og patentert trebehandlingsprosess utviklet i Norge. Denne prosessen forbedrer egenskapene til treet ved hjelp av en bio-basert væske. Prosessen gir treets cellestruktur en permanent endring med de ypperste egenskaper og en dyp brunfarge som kan sammenlignes med eksklusive tropiske tresorter.

Trær vokser med årstidene og formes av vær og vind. De har unike detaljer og karakteristiske egenskaper som gir en følelse av livskvalitet.Trær er et materiale vi behandler med respekt, fordi vi mener det fortjener å eldes med verdighet. Derfor har vi utviklet en naturlig, men kompromissløs prosess som gjør tre til en sterk, bærekraftig og varig del av fremtiden. I likhet med naturen selv er vårt treverk vedlikeholdsfritt og blir vakrere over tid.
Videokanal

NORSK TEKNOLOGI: Da arkitekt Elin Donskov skapte denne drømmen av et sommerhus på Jylland, var Kebony et selvfølgelig valg. (Foto: Aksel Jermstad)
NORSK TEKNOLOGI: Kebony-prosessen er utviklet i Norge. Her fra fabrikken i Skien. (Foto: Aksel Jermstad)

Kebony er et miljøvennlig treverk i høy kvalitet, som ikke krever vedlikehold utover vanlig rengjøring. Kebony har dokumenterte gode egenskaper for en rekke forskjellige bruksområder, særlig mye brukt til terrasse og fasadekledning.

Teknologien bak Kebony® er en miljøvennlig og patentert trebehandlingsprosess utviklet i Norge. Denne prosessen forbedrer egenskapene til treet ved hjelp av en bio-basert væske. Prosessen gir treets cellestruktur en permanent endring med de ypperste egenskaper og en dyp brunfarge som kan sammenlignes med eksklusive tropiske tresorter.