Kaveh tar et oppgjør med alle som bryter de hellige bro codes

28.4.2017 09:13 | Universal Music Norge

Etter gjennombruddet i 2014 med «Snufs», har Kaveh fulgt opp suksessenmed «Sannheten sårer» og fjorårets «Salute». Kaveh kom tilbake i ny drakttidligere i år, da han switchet over til engelsk og ga ut singelen "MuhammadAli". I dag slipper han «No No», som går ut til alle som ikke følger de gyldne reglene i «the bro codex».

HØR "NO NO" HER

SE LYRIC VIDEO HER

Kaveh utdyper hvorfor han skrev "No No":

- "No No" er en låt hvor jeg tar oppgjør mot et alvorlig tema med en selvironisk touch.Konseptet i låta omfavner de hellige bro-codsa som eksiterer i et vennskap.
Jeg har fåttnoen vonde lærepenger opp igjennom årene og dette får du høre om i låten. Skuffendenår venner du har hatt tiltro til over så lang tid er de som skal leke forholdsterapautereller snakke dritt om deg til dama di eller eksen din når du ikke er tilstede. Jeg skalikke framstå som en engel, men en venn ville satt deg på plass alene, framfor og gå bakryggen din til dama for å sette deg på plass. Det er morsomt hvordan visse mennskerikke kan la være å stikke nesa si opp i ting de ikke har noe med å gjøre. Så husk det, tilalle der ute: De samme gutta som booster egoet ditt når dere er ute på byen sammenen kveld og har det gøy, kan fort bli de som snur ryggen til deg og lowkey skal prøvesabotere for deg på no snitch-shit i etterkant. Det er veldig enkelt, du må behandle dinevenner med respekt og ikke prøv deg på eksen til en god venn. Sørg heller for å settevennen din i et bra lys og hvertfall ovenfor dama hans. Dette gjelder forøvrig ikke baregutter, men også til alle jenter der ute. Man skulle tro det var en selvfølge, men det erdet dessverre ikke. Derfor lagde jeg denne låta!"

Kaveh Kholardi er en rapper, låtskriver, produsent og artist som er født og oppvoksti Oslo, Grünerløkka. 22-åringen har vært et kjent navn i det norske musikkmiljøet iflere år og har de siste årene vært en av Norges mest strømmede, omtalte ogomdiskuterte rappere. I tillegg til å gi ut kritikerrost musikk med kommersiellsuksess har han også hatt sin egen dokumentarserie på P3 og NRK3, vært by:Larm-snakkis og turnert landet to ganger i tillegg til å ha spilt på festivaler somØyafestivalen, Slottsfjell og Hove festivalen. Det voldsomme gjennombruddet kom i2014 da Kaveh slapp “Snufs”. Låten tok sats oppover listene på nyåret og ble en avårets mest strømmede norske låter. “Snufs” ble nominert til P3 Gull og NRJ MusicAwards i kategorien Årets låt. Kaveh ble også nominert til årets nykommer påSpellemannsprisen 2014. Han fulgte opp suksessen med hjertebarnet “SannhetenSårer” som ble sluppet i 2014. I 2016 slapp han så oppfølgingsalbumet "Salute" somble kritikerrost med femmere både av P3 og Dagbladet.

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f