Kathinka Friis-Møller blir sjef for Compass Group i Norge

Therese Log Bergjord fratrer sin stiling som leder for Compass Groups nordiske virksomhet etter åtte år i selskapet. Log Bergjord skal starte som administrerende direktør i Skretting Group. Kathinka Friis-Møller blir ny leder for Compass Groups norske virksomhet. Dette inkluderer all virksomhet onshore og offshore.

- Den digitale utviklingen i bransjen vil være viktig for den totale gjesteopplevelsen i tiden som kommer, sier påtroppende leder for Compass Group i Norge, Kathinka Friis-Møller.

Friis-Møller har vært administrerende direktør for Eurest AS siden 2016. Hun har 17 års erfaring fra forretningsutvikling og drift, og har jobbet i selskapet siden 2012.

- Når jeg nå forlater Compass Group, er det etter 8 spennende år, og med vissheten om at selskapet er i gode hender. Kathinka er en samlende leder, med fokus på vekst og utvikling, sier Log Bergjord.

- En av mine styrker er å balansere operativt lederskap med strategisk utvikling. Jeg vil fortsette å jobbe for gode gjesteopplevelser gjennom økt fokus på morgendagens trender, der vi skal være best på mat og service, sier Friis-Møller.

Friis-Møller tiltrer formelt stillingen den 1. september 2017.

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. Selskapet har en årsomsetning på 17,8 milliarder pund, og ansetter over 500 000 i mer enn 50 land.  I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 1800 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.Compass Group er børsnotert i London.

ESS awarded new catering and housekeeping contract12.12.2016 13:02Pressemelding

Leading offshore catering provider ESS Mobile Offshore Units today confirms that it has been awarded the catering and housekeeping contract by KCA Deutag Drilling Norge for two category J jack-up rigs which will commence operations in the Norwegian North Sea next year. Owned by Statoil and operated by global drilling and engineering contractor KCA Deutag, the Askeladden and Askepott are new build rigs which are custom made for the harsh weather conditions in the Oseberg and Gullfaks fields. - We are delighted that KCA Deutag has chosen ESS as their offshore partner. We have a great deal of experience in mobilizing new rigs and look forward to making the rig a home away from home for everyone onboard, says Therese Log Bergjord, Nordic Business Manager of ESS parent company, Compass Group. The contract is for a period of four years, with further options available. - The rigs are scheduled to be delivered next year, and we are already heavily involved in customizing our operation, says Lo