Kathinka Friis-Møller blir sjef for Compass Group i Norge

Therese Log Bergjord fratrer sin stiling som leder for Compass Groups nordiske virksomhet etter åtte år i selskapet. Log Bergjord skal starte som administrerende direktør i Skretting Group. Kathinka Friis-Møller blir ny leder for Compass Groups norske virksomhet. Dette inkluderer all virksomhet onshore og offshore.

- Den digitale utviklingen i bransjen vil være viktig for den totale gjesteopplevelsen i tiden som kommer, sier påtroppende leder for Compass Group i Norge, Kathinka Friis-Møller.

Friis-Møller har vært administrerende direktør for Eurest AS siden 2016. Hun har 17 års erfaring fra forretningsutvikling og drift, og har jobbet i selskapet siden 2012.

- Når jeg nå forlater Compass Group, er det etter 8 spennende år, og med vissheten om at selskapet er i gode hender. Kathinka er en samlende leder, med fokus på vekst og utvikling, sier Log Bergjord.

- En av mine styrker er å balansere operativt lederskap med strategisk utvikling. Jeg vil fortsette å jobbe for gode gjesteopplevelser gjennom økt fokus på morgendagens trender, der vi skal være best på mat og service, sier Friis-Møller.

Friis-Møller tiltrer formelt stillingen den 1. september 2017.

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. Selskapet har en årsomsetning på 17,8 milliarder pund, og ansetter over 500 000 i mer enn 50 land.  I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 1800 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.Compass Group er børsnotert i London.