Karolinska Developments portföljbolag Aprea Therapeutics har lämnat in en ansökan till U.S Securities and Exchange Commission gällande en potentiell notering av bolagets stamaktier

STOCKHOLM, SVERIGE – 9 september 2019. Karolinska Development AB (Nasdaq Stockholm: KDEV) meddelar att portföljbolaget Aprea Therapeutics den 6 september 2019 inlämnat en ansökan till United States Securities and Exchange Commission (SEC) gällande en potentiell notering av bolagets stamaktier.

Aprea har ansökt om listning av bolagets stamaktier på Nasdaq Global Select Market under symbolen APRE. Inga uppgifter om prissättningen av aktierna eller någon tidslinje för börsnoteringen har tillkännagivits av Aprea.

En ansökan relaterad till dessa värdepapper har lämnats in till SEC men har ännu inte effektuerats. Dessa värdepapper får inte säljas och anbud om att köpa får inte accepteras före den tidpunkt då ansökan effektuerats.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att avyttra eller en inbjudan till ett erbjudande om att förvärva dessa värdepapper, och det får inte heller ske någon försäljning av dessa värdepapper i någon stat eller jurisdiktion där sådant erbjudande, uppmaning eller försäljning skulle vara olagligt före registrering eller kvalificering enligt värdepapperslagarna i en sådan stat eller jurisdiktion.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Viktor Drvota, vd, Karolinska Development AB
Tel: +46 73 982 52 02, e-mail: viktor.drvota@karolinskadevelopment.com

DNO ASA: Mandatory Notification of Trade17.9.2019 16:56:00 CESTPress release

Oslo, 17 September 2019 - DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, has today purchased 1,800,000 own shares at an average price of NOK 14.3560 per share. Following this transaction, DNO holds 45,000,000 own shares. -- For further information, please contact: Media: media@dno.no Investors: investor.relations@dno.no -- DNO ASA is a Norwegian oil and gas operator focused on the Middle East and the North Sea. Founded in 1971 and listed on the Oslo Stock Exchange, the Company holds stakes in onshore and offshore licenses at various stages of exploration, development and production in the Kurdistan region of Iraq, Norway, the United Kingdom, Netherlands, Ireland and Yemen. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Vostok Emerging Finance investerar i Xerpa, brasiliens ledande HR-plattform och löneutjämningsprodukt.17.9.2019 15:00:00 CESTPressemelding

Stockholm, Sept. 17, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vostok Emerging Finance (“VEF”) meddelade idag att bolaget har investerat 8.5 MUSD i Xerpa, brasiliens ledande HR-plattform och leverantör av Xerpay, bolagets löneutjämningsprodukt. VEF ledde Serie B-finansieringsrundan om totalt 13 MUSD, i vilken även Founders Fund (den första institutionella investeraren i Facebook and SpaceX) ledd av Peter Thiel, en av PayPals grundare, deltog tillsammans med de befintliga investerarna Kaszek Ventures, Redpoint e.ventures och QED. Genom denna investering äger VEF en minoritetspost och har styrelserepresentation i bolaget. Xerpa’s löneutjämningsprodukt, Xerpay, ger löntagare åtkomst till sin redan intjänade lön, omgående och vid vilken tidpunkt som helst, likt Wafestream i Storbritannien. Brasilien har länge lidit av några av världens högsta räntor, låg andel finansiellt inkluderade individer och 60% av arbetstagarna kämpar för att få lönen att räcka månaden ut. Genom Xerpay får löntagare omedelbar finans

Vostok Emerging Finance invests into Xerpa, Brazil’s leading HR platform and salary-on-demand provider.17.9.2019 15:00:00 CESTPress release

Stockholm, Sept. 17, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vostok Emerging Finance (“VEF”) announces its USD 8.5 mln investment into leading Brazilian HR platform and salary-on-demand provider, Xerpa. VEF led a broader Series B investment round of USD 13 mln and is joined by Founders Fund (the first institutional investor in Facebook and SpaceX) led by Peter Thiel, one of the founders of PayPal, alongside existing investors, Kaszek Ventures, Redpoint e.ventures and QED. Post the transaction VEF holds a minority stake and board representation in the company. Xerpa’s salary-on-demand product, Xerpay, allows employees to access their already earned wages, instantly and at any time, similar to Wagestream in the UK. Brazil has long suffered from some of the highest interest rates globally, poor financial inclusion and 60% of workers struggle to make their paycheck last the month. Through Xerpay, employees gain instant financial security and thus can avoid the cumulative spiral of debt, defaults and pena