Karlsen og Fossum leder «Sommerfest fra Telemark»

Fredag 29. juni er det duket for direktesendt sommershow fra Bø Sommerland. Cathrine Fossum og Jan Fredrik Karlsen er programledere og får besøk av Therese Johaug, Petter Northug og Johannes Høsflot Klæbo. I tillegg dukker det opp kjente og kjære artister.

Musikkmanager og tidligere «Idol»-dommer Jan Fredrik Karlsen (44) og TV 2-anker Cathrine Fossum (40) skal lede TV 2s store sommershow i Bø Sommarland.

Det direktesendte familieshowet er også en kickstart på Sommarland Skifestival, der norgeseliten i langrenn konkurrerer på rulleski i Bø sentrum lørdag 30. juni og søndag 1. juli.

- Vi gleder oss til alt! Dette blir et rent gledesprogram i herlige omgivelser, med inspirerende og gøyale gjester alle har et forhold til. Et perfekt sommershow før sommeren setter inn for fullt, sier Karlsen og Fossum.

På gjestelisten står Trang Fødsel, Freddy Kalas, Vidar Villa og Paradisio. Og skistjerner som Therese Johaug, Petter Northug og Johannes Høsflot Klæbo kommer. I tillegg skal Norges galeste kokker fra Flying Culinary Circus i aksjon.

Med seg på laget har de også TV 2-profilen Linn Wiik (34), som skal være utegående reporter under sendingen.

- For ei telemarksjente som meg er det innmari stas å få lov til å være med på å lage sommerfest i det vakreste fylket i landet. Vi har fantastiske gjester og artister, sier Linn Wiik.

Katrine WergelandPR- og medierådgiver

Norske talenter, The Voice, Født i feil kropp, Åsted Norge, Tid for hjem, En kveld hos Kloppen, værprofiler.

913 91 114 / 55 90 80 10kwe@tv2.no

Sommerfest fra Telemark: Cathrine Fossum og Jan Fredrik Karslen skal lede årets sommershow fra Bø Sommarland. Linn Wiik er utegående reporter.
Cathrine Fossum
Linn Wiik