Kari Helene Partapuoli ny generalsekretær i Plan International Norge

Styret i Plan International Norge har ansatt Kari Helene Partapuoli (46) som generalsekretær fra 1. august 2018.

Foto: Utviklingsfondet

– Dette er virkelig en spennende jobb å ta fatt på. Plan jobber svært godt med barns rettigheter og har et spesielt fokus på jenter, og jeg ser frem til å bli med i arbeidet mot barneekteskap og vold mot jenter. Jeg har alltid hatt et engasjement for de svakeste i samfunnet, og jeg gleder meg til å bidra i videreutviklingen av Plan fremover, sier Kari Helene Partapuoli.

Partapuoli er 46 år gammel og kommer fra jobben som leder av Utviklingsfondet, der hun har jobbet de siste fem årene. Hun er utdannet sosialantropolog fra Universitetet i Tromsø, Norges arktiske universitet. Hun har tidligere vært daglig leder i Antirasistisk Senter.

– Kari Helene Partapuoli har lang erfaring fra lederoppgaver i frivillig sektor og organisasjonslivet, og styret er svært glad for at hun takket ja til stillingen, sier styreleder i Plan International Norge, Jan Erik Korssjøen.

Foto: Utviklingsfondet