Karen Landmark nytt styremedlem i Kruse Smith

Karen Landmark (42) er valgt som nytt medlem av konsernstyret i Kruse Smith. Hun jobber til daglig som prosjektleder i Eyde – klyngen, et nettverk av bedrifter innen prosessindustrien på Agder. Hun erstatter Heidi Wolden som 1.juni tiltrådte i rollen som konsernsjef i Kruse Smith.

Styreleder Sissel Leire og styremedlem Karen Landmark

Landmark har lang erfaring med å jobbe med endring og omstilling av organisasjoner, både nasjonalt og internasjonalt. Hun har som forsker og rådgiver jobbet operativt og tett på en rekke bedrifter.

Bærekraft og miljø
Landmark har i mange år forsket på hvordan bedrifter kan lykkes i møte med det grønne skifte og samtidig skape verdier i et nullutslippssamfunn, og hun er i ferd med å avslutte sin doktorgrad (PhD) innen dette feltet. På spørsmål om hvorfor hun var motivert for et styreverv i Kruse Smith AS uttaler hun;

- Kruse Smith har et solid omdømme og fremstår som et fremoverlent og endringsorientert selskap som er opptatt av å skape verdier for selskapet og samfunnet rundt.  Videre signaliserer eierne ambisjoner når det gjelder miljø og bærekraft som motiverer meg. Jeg opplever at jeg har kompetanse og erfaring som selskapet kan ha nytte av i tiden fremover, og ser med glede og respekt frem til å bidra i et konsern som er utviklet gjennom flere generasjoner.

Ny kompetanse og nye perspektiv

Styreleder Sissel Leire ser frem til å få Karen Landmark inn i konsernstyret.

- Gjennom Landmark får vi en kompetanse og erfaring som jeg tenker er avgjørende for fremtiden for vårt familieselskap. Bærekraft er et stort, viktig og samtidig luftig begrep. Familieselskapet vårt trenger å kunne navigere etter en strategi tuftet på konkret bærekraft og hvordan vi omstiller og posisjonerer oss i forhold til lavutslippssamfunnet. Men bærekraft handler også om å skape økonomiske resultater. Det er i denne balansegangen vi som jobber innen bygg, anlegg og eiendomsbransjen trenger nye perspektiv, nye erfaringer og ny kompetanse, sier Sissel Leire.

Styreleder Sissel Leire og styremedlem Karen Landmark

38 14 56 00http://www.kruse-smith.no

Kruse Smith er et solid, innovativt og framtidsrettet entreprenør- og boligkonsern med nasjonalt nedslagsfelt. Våre forretningsområder er bygg, byggfornyelse, anlegg samt bolig- og eiendomsutvikling.

Vi er en solid familiebedrift med rundt 900 ansatte, og våre røtter går tilbake til 1935. Kruse Smith har både musklene og erfaringen til å realisere de mest omfattende og komplekse prosjekter. Vi fokuserer mye på prosjektenes tidligfase for å optimalisere både prosesser og sluttresultater

Gode idéer er en forutsetning for å lykkes – også for oss.

Vi mener at du som ledende aktør må dra lasset. For å lede an i utviklingen må du evne å identifisere, foredle og realisere de virkelig gode ideene. Derfor er FRA IDÉ TIL VIRKELIGHET vår visjon i Kruse Smith. En visjon vi er stolt av å strekke oss etter – gjennom kreativitet, kompetanse og finansiell tyngde.