Karate-NM i Bærum denne helgen

Det skal deles ut to kongepokaler i tillegg til Norgesmestertitler når 237 hvitkledde utøvere stiller til start i Rykkinnhallen denne helgen.

Karatebilde
Foto : Jens Haugen
Karatebilde Foto : Jens Haugen

Deltakere fra totalt 33 klubber landet over er påmeldt årets NM i Bærum, der det skal konkurreres i både kata (mønster) og kumite (kamp). Bærum Kampsportklubb og Sarpsborg Karateklubb samarbeider med Norges Kampsportforbund for å lage et godt arrangement for alle deltakere, dommere og publikum.

Karate-NM arrangeres i år for 46. gang og deltakertallene er gode. Også internasjonalt er karate blitt en stor idrett og deltakelsen på internasjonale stevner og mesterskap har økt kraftig etter at det ble klart at karate står på OL-programmet under de kommende sommerlekene i Tokyo i 2020.

Karatelandslaget blir også å se under NM i Bærum. Ismail Bellemkhannate satser hardt mot OL neste sommer, men tar seg tid til å kjempe om mesterskapstittel hjemme i Norge.

Program for NM, lørdag 16. mars:

Kl. 10.00-13.00: Kata-klasser

Kl. 13.00-13.30: Offisiell åpning av NM

Kl. 13.30-16.45: Kumite-klasser

Kl. 16.45-17.30: Pause

Kl. 17.30-19.30: Superfinaler

Karatebilde
Foto : Jens Haugen
Karatebilde Foto : Jens Haugen

Universiaden 2019: Victor Asp tok Norges andre mesterskapsmedalje12.7.2019 17:27:43 CESTPressemelding

Den 30. utgaven av Sommeruniversiaden pågår nå i Napoli. Tre norske taekwondo-utøvere har konkurrert denne uken, og Victor Asp (20) fra Oslo tok torsdag kveld sølv i klassen -74 kg. Universiaden varer fra 3. til 14. juli, og denne gang deltar 8 000 deltakere fra 125 nasjoner. Arrangementet i Napoli er med dette det største fleridrettsarrangementet i 2019. Den norske troppen består av 60 personer, og Victor Asps sølvmedalje er Norges andre medalje i mesterskapet. Den fullstendige oversikten over norske utøvere finner du på Norges Studentidrettsforbunds nettsider. De norske taekwondo-utøverne har alle konkurrert denne uken. Marie Magnus (22) fra Bergen konkurrerte i klassen -57 kg tirsdag, men lykkes dessverre ikke i å ta seg videre fra innledende runder. Victor Asps bror, John Asp (22), konkurrerte også tirsdag. John konkurrerte i klassen -80 kg, men klarte heller ikke å ta seg videre fra innledende runder. Leverte i hver runde Victor Asp, som representerer Grorud Taekwondo Klubb, var d

Presseinvitasjon: Valgmulighet og kvalitet - Norges Kampsportforbund og Be Cool AS inngår samarbeidsavtale27.6.2019 11:16:09 CESTPresseinvitasjon

Norges Kampsportforbund og Be Cool AS med butikken CombatStore.no inngår nå samarbeidsavtale når det gjelder kampsportutstyr. Avtalen innebærer blant annet at Be Cool AS lanserer tre etablerte merkevarer innen kampsportutstyr i Norge: TOP TEN og Tusah, hvor sistnevnte i hovedsak produserer taekwondo-utstyr, og Hayashi, som produserer utstyr for karate.